لغو کنسرت توسط دادستان‌ها غیرقانونی است

مدیرعامل خانه موسیقی گفت: اسفند سال ۹۴ که کنسرت قربانی در چناران لغو شد، در خانه موسیقی کمپینی را تشکیل و توماری را امضا کردیم. در آن زمان من نامه ای برای دادستان کل کشور آقای رییسی نوشتم و ایشان هم نماینده شان را به ما معرفی و با این نماینده جلسه داشتیم. آنجا هم آقای رییسی پیگیری های خیلی خوبی کردند و گفتند که لغو کنسرت از طرف دادستان‌ها غیرقانونی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جمعی از هنرمندان موسیقی عصر روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ در خانه موسیقی گرد هم آمدند تا نسبت به لغو برخی از کنسرت های موسیقی اعتراض کنند.

در ابتدای این مراسم حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی گفت: امروز اعضای صنف های دیگر هم دوست داشتند در این گردهمایی باشند. ما و همه هنرمندان یک خانواده ایم و به قول سعدی:

چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار

نوربخش تا کید کرد: برای ایجاد وحدتی بزرگ در میان هنرمندان، همراهی هم صنفانمان را به فال نیک می‌گیریم تا از این پس برای احقاق حقوق خودمان دور هم باشیم.

مدیرعامل خانه موسیقی گفت: متاسفانه عده‌ای می‌خواهند که در مقاطعی شیرینی‌ها را به کام مردم تلخ کنند. همه ما می‌دانیم که مشکل کجاست و به همه زوایا آشناییم. در عین تلاش دولت برای تسهیل کار هنرمندان، ولی در حجم گسترده برنامه‌های هنری و کنسرت ها این اتفاق های اندک خیلی چشمگیر نیست.

نوربخش ادامه داد: ولی لغو کنسرت‌ها وقتی چند مورد می شود برای جامعه فرهنگ و هنر قابل تحمل نیست. برخی کنسرت ها پشت سر هم لغو شد و موجب مطالبه جدی ماست.

مدیرعامل خانه موسیقی گفت: اسفند سال ۹۴ که کنسرت قربانی در چناران لغو شد، در خانه موسیقی کمپینی را تشکیل و توماری را امضا کردیم. در آن زمان من نامه‌ای برای دادستان کل کشور آقای رییسی نوشتم و ایشان هم نماینده شان را به ما معرفی و با این نماینده جلسه داشتیم. آنجا هم آقای رییسی پیگیری‌های خیلی خوبی کردند و گفتند که لغو کنسرت از طرف دادستان‌ها غیرقانونی است.

سال گذشته سال کم دردسری بود. اما اتفاق اخیر نگران کننده بود. ما می دانیم که این لغوها سیستماتیک نیست. اما وقتی یک نفر مانند یک دادستان در شهری مانند قوچان با یک بهانه واهی کنسرت را لغو می‌کند.

نوربخش ادامه داد: این لغو کنسرت اخیر بر اثر بی تدبیری یک شخص بوده که هزینه زیادی برای کشور داشته است. مردمی که برای دیدن کنسرت رفته‌اند با پلمپ مواجه می‌شوند. نماینده قوچان از آقای ناظری عذرخواهی کرده است. اما اینها کافی نیست.

این خواننده موسیقی ایرانی گفت: امروز آمده ایم تا مطالباتمان را از رییس جمهور منتخب بیان کنیم. باید در کنار هم باشیم تا بار دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم.

ما می‌خواهیم که این اتفاق‌های نادر هم نباشد. اگر کسی اشتباهی می‌کند باید هزینه اش را خودش بپردازد نه کل کشور.

سازوکاری هم باید باشد که خسارت‌های مادی کنسرت هایی که لغو می شوند را جبران کنند. وقتی یک موسسه کم بضاعت تمام سرمایه خودشان را صرف برگزاری یک کنسرت می‌کنند اگر آن کنسرت لغو شود صاحبان آن موسسه ورشکسته می‌شوند.

در ادامه تقی ضرابی مدرس عرصه موسیقی گفت: ما و امثال ما معمار افکار و اندیشه‌های جامعه هستیم و هرگز به خاطر مادیات وارد این عرصه نشدیم. هنر در مورسه عشق مشان دهنده ی نقاط کور و مبهم سیاسی اجتماعی و اقتصادی است. همر در مورسه سیاسی تجسم تلخکامگی برخی از مسئولان داخلی آگاه و ناآگاه شریک عوامل خارجی هستند که با تهاجم فرهنگی مشغول تضعیف موسیقی ایرانی اصیل هستند. تا جایی که مداحان و قاریان از خرده فرهنگ‌هایی استفاده می کنند که مبتذل است.

در پایان این مراسم بیانیه‌ای که از پیش آماده شده بود قرائت شد.

پایان پیام

منبع: تسنیم

 

 

کد خبر : 49053 ساعت خبر : 9:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49053
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات