مخالفان سدسازی دیدگاه رمانتیک دارند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حمید چیت چیان در حاشیه نشست هیات دولت گفت: از کسانی که فکر می‌کنند سدسازی با توسعه کشور هماهنگ نیست یک سوال ساده بپرسید؛ اگر پنج سد لار، لتیان، ماملو، کرج و طالقان نبودند، آب شرب شهر تهران، شهرهای اطراف تهران و همچنین آب شرب کرج را چگونه تامین می‌کردیم؟

اگر سدهای خوزستان نبود چطور ممکن بود بتوانیم کشاورزی را در این سطح در خوزستان توسعه دهیم؟» چرخ صنعت برای گردش نیاز به آب دارد؛ تولید غذای مردم به آب نیاز دارد؛ آب شرب یک نیاز حیاتی برای ادامه حیات انسان است.

در فروردین ماه امسال ما شاهد سیل هایی مهیب در استان های بوشهر، هرمزگان و جنوب فارس بودیم؛ آن افراد که می گویند احداث سد ضرورت ندارد، بدانند که اگر بعضی از این سدها نبود، در جریان سیل های فروردین و اردیبهشت ماه امسال تعداد زیادی از شهرهای جنوب کشور از بین رفته بودند و مردم زیادی جانشان را از دست می‌دادند.

حتی یکی از موارد توافق پاریس برخلاف منافع ملی نیست وکسانی که می گویند “توافق پاریس جلوی توسعه ایران را می گیرید” با متن توافق پاریس آشنایی ندارند.

در این توافق هیچ الزام و اجباری بر روی دوش دولت ها گذاشته نشده، بلکه هر کشور بنا به ظرفیت خود به صورت داوطلبانه اقداماتی را عنوان کرده است.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰۰ روستا آبرسانی شده است و به لطف الهی و برنامه ریزی های صحیح، صنعت آب و برق در دولت یازدهم نمره قابل قبولی گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 47994 ساعت خبر : 0:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47994
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات