ملیکا به لطف اینترنت پیدا شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پس از مرگ آتنا و بنیتا، دو پرونده‌ی دیگر درباره‌ی کودکان، به طور رسمی ثبت شد. پریا، دختر ۶ ساله‌ی ساوه‌ای که بر اثر کودک‌آزاری، به حالت کما رفته و بعد هم فوت کرد. ملیکا، دختر یک و نیم ساله‌ی مشهدی که حین بازی در حیاط خانه، مفقود شد اما خوشبختانه به گفته فرمانده انتظامی مشهد، این کودک ۱۸ ماهه امروز در یکی از پارک‌های اصفهان پیدا شد.

پدر ملیکا در صحبت‌هایش اظهار داشته که دخترش توسط یک زن‌ و مرد که سوار پراید بودند، ربوده شده است. وی با انتشار تصاویر ملیکا در فضای مجازی از مردم کمک خواست تا اگر کسی خبری از فرزندشان دارد به آن‌ها اطلاع دهد.

می‌دانم که دیگر تن شما هم با خواندن این خبرها و وضعیت جامعه می‌لرزد اما چه خوب است وقتی این حوادث ناگوار پایان خوش دارد هم به همان نسبت بررسی و پررنگ شود. عواملی که سبب می‌شود جلوی یک اتفاق بزرگ گرفته شود. اگر این مدت اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی را دنبال کرده باشید، تصاویر زیادی از کودکان ربوده شده دیده‌اید. برخی چون بنیتا و آتنا جسدشان پیدا شد و برخی هم چون یوسف سه ساله با همین پیگیری‌ها از خطر نجات یافت. حالا هم ملیکای ۱۸ ماهه.

فضای مجازی اگرچه این‌روزها خانواده‌ها را از هم دور، روابط را از ان حالت سنتی و قدیمی خارج کرده و وقت زیادی از مردم پای همین شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود، اما چنین خبرهای خوبی که می‌رسد می‌توان به اهمیت شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی پی برد. وقتی با دست به دست کردن و انتشار عکس‌ها یک ملت پیگیر پیدا شدن کودکی می‌شوند. با این سرعت انتشار اخبار در شبکه‌های مجازی در چند ثانیه می‌توان به کل شهرهای ایران اطلاع‌رسانی کرد و جلوی فجایع بزرگ را گرفت.

این‌جاست که هر شخص خودش یک رسانه می‌شود و تاثیر مثبت می‌گذارد. البته این رسانه شدن انسان‌ها عواقب خاص خودش را هم داشته. ولی با استفاده از قدرت دنیای مجازی در راه‌های صحیح می‌شود خبرهای بد کمتری شنید. با این اتفاقات اخیر هرگاه تصویری از کودکی با این موضوع به دست‌تان رسید سریع برای انتشار آن دست به کار شوید حتی اگر از صحت آن اطلاع نداشتید. نهایتش این است که آن کودک پیش‌تر پیدا شده که چون شما از آن بی‌خبر بوده‌اید کسی به شما خرده نخواهد گرفت. والدین محترم، لطفا توصیه‌های امنیتی و حفاظت از کودکان‌تان را جدی بگیرید.

پایان پیام

کد خبر : 48933 ساعت خبر : 0:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48933
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات