هکرها، ژاپنی‌ها را بیشتر می‌ترسانند

هکرها، ژاپنی‌ها را بیشتر می‌ترسانند

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: در تحقیقاتی که با محوریت بزرگ‌ترین تهدیدها از سوی مرکز تحقیقاتی «پیو» و در سطح جهانی برگزار شد، «حملات سایبری» از سوی مردم ژاپن به عنوان جدی‌ترین تهدید قلمداد شده است. آن‌ها نگران حملات واقعی نیستند، چیزی که نگرانشان می‌کند از بین رفتن امنیت واقعی در فضای مجازی‌است. البته شاید برای ما درکش سخت‌تر باشد که چگونه می‌توان حملات مجازی را یک تهدید شدید امنیتی در نظر گرفت.

ما دولت الکترونیک را تازه تجربه کردیم، هنوز هم از شر کاغذبازی در ادارات خلاص نشدیم، پرونده‌های قطور همراهمان در ادارات بیانگر این است که چقدر برای گرفتن حق واقعی‌مان از نظام اداری سمج هستیم اما ژاپنی‌ها از این گذرگاه سال‌هاست عبور کرده‌اند. برای آنها گردش‌های مالی بیت‌کوین‌ها و واحدهای پول مجازی در الویتند. بیت‌کوین‌ها را دولت‌ها نمی‌توانند محدود کنند و رواج آنها از سال ۲۰۰۹ با حرف‌وحدیث‌های زیادی همراه بوده.

هکرها، ژاپنی‌ها را بیشتر می‌ترسانند

برای ما هکرها آدم‌هایی هستند که می‌توانند ته‌وتوی دروغ‌های عاطفی‌مان را دربیاورند. آن‌ها کسانی هستند که لیست مکالماتمان را در تلگرام و دایرکت‌های اینستاگراممان را لو می‌دهند و با آنها تهدیدمان می‌کنند. ما به آنها به‌چشم آدم‌هایی که حفره‌های امنیتی فضای مجازی را به‌خاطرمان می‌آورند نگاه نمی‌کنیم. آن‌ها باگ‌ها امنیتی مبادلات مالی را کشف می‌کنند و از آنها برای بهره‌برداری‌های مالی خود استفاده می‌کنند. هکرها ما را با چیزهایی که نمی‌شناسیم، می‌ترسانند. هیچ‌کس به آنها به چشم تهدیدهای امنیتی در کشور نگاه نمی‌کند، بیشتر برای شوخی‌ها و تسویه حساب‌ها شخصی‌مان با کسانی که راهمان را از آنها جدا کردیم، سراغ این هکرها می‌رویم.

واقعیت این است که هکرها می‌توانند دولت‌ها را فلج کنند، بدافزارها و باج‌افزارها نشانه اصلی برای این ادعاست. ویروس‌هایی که به مناطق مجازی با پروتکل‌های بالای امنیتی، مثل نیروگاه‌ها، سایت‌های دولتی و بانک‌ها و مناطق با سیستم‌های الکترونیکی صرف، نفوذ می‌کنند، بیانگر این‌است که تهدیدهای امنیتی مجازی تا چه حد می‌توانند خطرناک باشند.

هکرها، ژاپنی‌ها را بیشتر می‌ترسانند

ژاپنی‌ها در سال ۱۳۹۴ جدی‌ترین حمله سایبری را تجربه کردند یک سازمان نیمه دولتی این کشور هدف حمله قرار گرفت و اطلاعات بیش از یک میلیون نفر از جمله نام، آدرس و تاریخ تولد آنها به سرقت رفت. یک سال بعد در اینجا یک ربات در فضای مجازی هم اطلاعات یک اپراتور تلفن همراه را سرقت کرد و وزیر اطلاعات و فن‌آوری هم برای توضیحات به مجلس می‌رود. داعش و تغییرات زیست محیطی شاید تهدیدهات ملموس‌تری برایمان باشند اما نباید از کنار چاله چوله‌های امنیتی مجازی به راحتی گذشت آن‌هم وقتی بستر اطلاعات شخصی افراد و نهادهاست.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 49251 ساعت خبر : 5:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49251
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات