وظیفه استاندار لرستان برابر مدیران نارکارآمد

وظیفه استاندار لرستان برابر مدیران نارکارآمد

به گزارش پایگاه خبری گلونی  بهرام رمضانی – نویسنده منتقد و روزنامه نگار و تحلیلگر مسایل سیاسی: شناسایی نقاط ضعف استان توسط بالا‌ترین مقام اجرایی استان لرستان ضرب‌الاجل استاندار و فرصت ۳۰روزه به مدیران نالایق و نا‌کارآمد در لرستان، گلایه بازوند استاندار لرستان از برخی مدیران نا‌کارآمد که در مسیر توسعه و اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کم کاری کرده‌اند و هماهنگی‌های لازم را در بحث مدیریتی در به ثمر نشاندن این پروژه‌ها در استان نداشته‌اند. آری استاندار لرستان چند روز پیش سخنانی در جلسات ایراد فرمودند که اینجانب را بر آن داشت که صحت و سقم آن را با توجه به اینکه حرف دل مردم می‌باشد و برخاسته از دل و اندیشه مردم است را مورد نقد و بررسی قرار دهم.

جناب استاندار سخنانی اظهار داشتند مبنی بر اینکه مردم لرستان درد‌ها و نگرانی‌های سختی دارند و ایشان نیز به این واقعیت اقرار کردند که حتی یک خانواده لرستانی دارای پنج جوان لیسانس بیکار می‌باشد که با صرف میلیون‌ها تومان از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده‌اند و به امید و آرزوی کار و آینده‌ای روشن چشم انتظار آینده‌ای مبهم هستند.

 راستی چرا باید اینگونه باشد آیا موضوعیت فوق، انعکاس عملکرد ضعیف و ضعف مدیریتی بی‌توجهی کم توجهی اعمال و سستی در حوزه اندیشه و عمل نیست؟ برخی مدیران متاسفانه در مسیر توسعه و مصالح مردم و در جهت آبادانی کشور گام برنداشته و کاستی‌های استان را به آسیب‌های غیر قابل جبران تبدیل می‌کنند. راستی چرا اینگونه شده که مدیران از رفتار انسانی با مردم و زیرمجموعه خود دریغ می‌ورزند و از جواب حقیقی و واضح به مردم سر باز می‌زنند و دایما با کلمات بچه‌گانه در فریب اذهان عمومی هستند و با جواب‌های کلیشه‌ای از بار مسولیت شانه خالی کرده و اکثر نامه‌ها را به زیرمجموعه‌های بی‌تجربه خود ارجاع داده که در ‌‌نهایت به یک نتیجه نامطلوب خواهیم رسید. این در حالی‌ است که باید آسیب‌ها توسط مدیریت کلان استان هر چه سریع‌تر شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی گردد.

وظیفه استاندار لرستان برابر مدیران نارکارآمد

باید اقرار کرد که مدیران کل و معاونین استانداری به عنوان بازوان استاندار می‌باشند چنانچه مدیری بدرستی کار خود را انجام ندهد، قطعا این قطار اصلاحات در حرکت خود دچار اشکال خواهد شد. موضوعات فوق چند وقتی است به عنوان دغدغه‌های جناب استاندار تبدیل شده و با توجه به اینکه حرف دل مردم زده شد، من خود را موظف دانستم به عنوان یک روزنامه نگار و منتقد و تحلیلگر مسایل سیاسی مقداری هر چند اندک به این موضوع بپردازم..

آری موضوع بیکاری و افزایش بیکاران خانواده‌های لرستانی را درهم نوردیده است و نا‌امیدی و آینده‌ای مبهم را برای آنان رقم زده است جوانی که می‌بایست اشتغال، ازدواج و مسکن که از نیازهای اولیه هر شخصی در کل دنیا از زمان حیات تاکنون است که حتی انسان‌های اولیه نیز از آن بی‌نصیب نبوده‌اند، داشته باشد، دارای آینده‌ای کور و مبهم است…

هیولای بزرگ بیکاری که دولت هم در مبارزه با آن ناتوان و عاجز گردیده چنانچه برنامه مدیریتی و جامع نداشته باشیم قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

 آری چنانچه استاندار در چیدمان تیم خود دقت فرمایند و مدیران نالایق را حذف کنند قطعا پیروزی تیم را بدنبال خواهد داشت چرا که داشتن مدیران ضعیف بطور قطع نتیجه بخش نیست و نخواهد بود.

 الی‌ایحال این معظل بیکاری کارگران و تعطیلی کارخانجات به علت نبود بودجه و ضعف مدیریتی واحد‌ها، ده سال است که باعث نگرانی جامعه و متلاشی شدن خانواده‌های آنان شده است.

وظیفه استاندار لرستان برابر مدیران نارکارآمد

شاید این اولتیماتوم استاندار به مدیران کل استان نشان از عملکرد آنان باشد. چرا که اکثر مدیران متاسفانه به کار‌های حاشیه‌ای و معاملات ملکی و تجاری و افزایش ثروت خودو خانواده‌شان مشغول شده‌اند و به نحوی از انحاء خود را مشغول کارهای کلیشه‌ای و حاشیه‌ای نموده‌اند تا خدمت به مردم. گویا فراموش کرده‌اند که باید خدمتگزار این مردم باشند.

 آری عدم استفاده از فرصت‌ها و موقعیت‌ها و تبدیل آن به موفقیت فقط و فقط در گرو مدیران کارآمد، شایسته، لایق و متخصص بوده، که هم و غم خود را در راستای توسعه استان قرار دهند.

همانگونه که اشاره کردم مدیران کل در استان به عنوان بازوان توانمند استاندار بشمار می‌روند و اگر شایستگی لازم را در امر خدمتگزاری نداشته باشند و به عبارتی به کارهای نامعقول نابجا عزل و نصب اقوام تفکرات قبیله‌ای در مجموعه خود مشغول باشند، قطعا استانی در خور نخواهیم داشت.

 جناب آقای بازوند از درد‌ها و نگرانی‌ها گفتید آیا می‌دانستید که سفره مردم لرستان روز به روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود و سرانه در آمد استان لرستان نسبت به سایر استان‌ها از پایین‌ترین نرم کشوری هم پایین‌تر است به گونه‌ای که حتی توانایی پرداخت اقساط ماهیانه وام‌ها خود را ندارند.

وظیفه استاندار لرستان برابر مدیران نارکارآمد

 آری همانگونه که خودتان در جلسات اقتصاد مقاومتی فرمودید ما در مقابل افراد بیکار و بیکار شده‌ها مسئولیم و از نظر آمار و ارقام صدرنشین بیکاران کشور هستیم.

 آقای بازوند از اینکه با مردم نجیب لرستان هم ندا و هم صدا هستید و حرف دل خانواده‌ای آسیب دیده اجتماعی با جوانان بیکار را بیان نمودیم کمال تشکر و قدردانی را از شما داریم و امیدواریم به وعده‌‌های خود جامه عمل بپوشانید و نباشد اینکه خدای ناکرده حرف دل مردم زده بشود و با آنان همدردی گردد، ولی بدان عمل نشود. چرا که مردم منتظر عمل شما به وعده‌هایتان می‌باشند. یعنی عزل مدیران ناکار آمد چه در دستگاه‌های اجرایی و چه در زیر مجوعه استانداری که قطعا این خواسته در سطوح بالا و ریاست جمهوری نیز در حال اجراست و گلایه جناب عالی از مدیران کل استان که متاسفانه بیشتر آنان از مدیران پرمدعا و ناکارآمد که دائما به ژست تبلیغاتی مشغولند و به جای اینکه در راستای توسعه استان و اقتصاد مقاومتی قدم بردارند و خدمتگزار مردم باشند، دارای ژست مدیریتی می‌باشند و به تعبیر جناب‌عالی فقط و فقط یک راننده داشته باشند و عده‌ای صبح با آن‌ها سلام علیک کنند و گزارشات کذبی از برخی متملقین دریافت نمایند و از حقیقت و مواجه شدن با حقیقت امتناء می‌ورزند و در ‌‌نهایت اگر یک هزارم وقتشان صرف مجموعه و تشکیلات اداری و استانی نمایند استان لرستان گلستان خواهد شد.

الی‌ایحال باید اذعان نمود که مردم درد‌ها و نگرانی‌هایی دارند و به نظر بنده هیچ شخصی از خود جناب عالی نسبت به این مشکلات احاطه نداشته و آگاه‌تر نیست و نخواهد بود. رفع این معظل مستلزم یک مدیریت منسجم و هماهنگ در لرستان است قطعا برخی مدیران به هیچ عنوان شایستگی مدیریت در این استان محروم را نداشته و نخواهند داشت به اعتقاد بنده با توجه به تذکر دکتر جهانگیری در خصوص بحث مدیریتی و مدیران ناکارآمد و عکس العمل جناب عالی در خصوص ضرب الاجل ۳۰روزه بسیار کار بجا و شایسته‌ای بود که مدیران کم کار و نالایق که چوب لای چرخ ماشین محرکه استان قرار می‌دهند را که یکی از علل این عدم انسجام در استان نیز بشمار می‌روند، را جهت عزل به وزارتخانه‌های مربوطه ارجاع دهید.

 امیدواریم با تغییر مدیریتی بتوانیم نیاز استان که همانا حداقل ۲۵ هزار شغل می‌باشد را عملی نماییم و در مسیر توسعه و اجرای پروژه‌ها حرکت رو به جلو داشته باشیم و با عزل مدیران کم کار که موجب به تعویق افتادن طرح‌ها و سرمایه گذاری‌ها در استان گردیده‌اند، موانع ایجاد شده برداشته شود و مرهمی باشد بر مشکلات مردم نجیب فهیم لرستانی.

پایان پیام

کد خبر : 49107 ساعت خبر : 2:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49107
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات