پارکبان‌ها به ماشین‌ها خط می‌اندازند

به گزارش پایگاه خبری گلونی داستان پارکبان‌ها در تهران کم‌کم دارد بیخ پیدا می‌کند. مسئولان از یک طرف اعلام می‌کنند مردم نباید به پارکبان‌ها پول بدهند اما از طرف دیگر شهر پر از پارکبان است.

فعالیت پارکبان غیرقانونی است؛ شهروندان پول ندهند

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفته است: تعداد زیادی از پارکبان ها حذف شدند و نصب پارکومتر در حال توسعه است و فعالیت پارکبان ها غیرقانونی است. خودروهایی را تحویل پلیس داده ایم که مجهز به دوربین هستند و ۱۸ نوع تخلف را ثبت می کنند، بنابراین نیازی به وجود پارکبان ها نیست و اگر جایی پارکومتر فعال وجود داشته باشد رانندگان از آن استفاده کنند. اگر پارکبانی دارای قبض سازمان حمل و نقل و ترافیک باشد غیرقانونی است و با هماهنگی  معاون دادستان تهران به زودی در این زمینه برخورد حقوقی می شود.

پول ندهیم ماشین را خط‌خطی می‌کنند

از سوی دیگر پیام‌های مردمی حکایت از روی دیگر ماجرا دارد:

  • من خودم یه مدت در مقابل پارکبان خیابون محل کارم مقاومت کردم و پول ندادم، صبح رفتم عصر اومدم دیدم پنچرم اونم با یه چیز تیز. تازه خانم هم که باشی بدتر برا اینکه بترسوننت و همه عقده های نهفته شون رو سرت خالی کنن.
  • شهرداری می‌تونه بره یه دست‌فروشو تو کوچه پس کوچه‌های بازار پیدا کنه بزنه زیر گوشش رسانه و مردمم هیچ کاری نتونن بکنن. بعد نمیتونه گشت های انضباط شهریشو بفرسته اینا رو با این یونیفرم های مشخص که همشون می‌گن از شهرداری اینجارو کرایه کردن جمع کنن؟
  • من یه بار ماشینم رو جلوی قنادی معروف در سعادت‌آباد پارک کردم و از دادن پول به پارکبان مقاومت کردم بعد از ١٠ دقیقه اومدم دیدم یه جریمه عبور از چراغ قرمز زیر برف پاک کنم هستش با گلگیر خط افتاده. ما از ترسمون پول می‌دیم که به ماشین صدمه نزنن.
  • دقیقا محل پارک پاساژ تیراژه من پول نقد نداشتم گفتم برگشتنی از عابر می‌گیرم میدم که قبول نمی‌کرد می‌گفت اینو هرکی می‌گه بعدش جیم می‌زنه خلاصه ما رفتیم برگشتیم از گلگیر عقب تا گلگیر جلومون خط افتاده بود خودشم پیدا نکردم اون لحظه دیگه اومدیم ما.

آیا ماجرای پارکبان‌ها در تهران تمام می‌شود؟

 آیا درست است که برخی پارکبان‌ها با برخی افراد بده‌بستان دارند؟ گزارش‌های مردمی حکایت از این  دارد که گاهی مقاومت در برابر پارکبان منجر به جریمه‌های الکی شده است. آیا ممکن است دستی در کار باشد که نخواهد پارکبان‌ها از خیابان‌ها جمع بشوند؟

پایان پیام

کد خبر : 48620 ساعت خبر : 0:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48620
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات