ژاپنی‌ها روی زلزله را کم کردند

ژاپنی‌ها روی زلزله را کم کردند

ژاپنی‌ها خانه می‌سازند و ما هم خانه می‌سازیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی در ژاپن خانه‌هایی می‌سازند از جنس بلوک‌های بسیار سبک که در صورت وقوع زلزله، با حرکات گسل‌ها به آرامی جا به جا شده و روی صاحب آن آوار نخواهند شد. جالب است این خانه‌ها، که به خانه‌های اسفنجی معروف شده‌اند، در یک روز ساخته می‌شوند و عمر سیصد ساله خواهند داشت.

ژاپن از ابتدا به عنوان کشوری شناخته شده که سالانه زمین لرزه‌های زیادی را تجربه می‌کند. مردم ژاپن به جای آنکه تسلیم زلزله بشوند و در زیر آوار خانه‌هایشان بمانند، با پیشرفت تکنولوژی توانسته‌اند با این مشکل کنار بیایند.

ژاپنی‌ها روی زلزله را کم کردند

کشور ما نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، همواره در خطر وقوع زلزله قرار دارد و زمین‌شناسان این خطر را بار‌ها به ما گوشزد کرده‌اند و ما هم هر بار سری به نشانهٔ تایید تکان داده‌ایم و باز کار خودمان را کرده‌ایم.

با این وجود ما به لحاظ آمار و ارقام، چیزی از آن‌ها کم نداریم؛ مثلا ژاپنی‌ها خانه‌ها را یک روزه می‌سازند و سیصد سال از آن استفاده می‌کنند. ما هم سیصد سال طول می‌کشد تا خانه‌هایمان را بسازیم و فقط یک روز در آن‌ها زندگی می‌کنیم. البته تنها مشکلش این است که در آن یک روز، آب و برق و گاز و تلفن نداریم که این مسئله هم در ساخت و ساز‌های بعدی حل خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 49230 ساعت خبر : 1:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49230
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات