کمبود آب دامن گیلان را هم گرفت

کمبود آب دامن گیلان را هم گرفت

به گزارش پایگاه خبری گلونی گیلان همواره یکی از پر باران‌ترین و پر‌آب‌ترین استان‌های کشور بوده است و شاید کمتر کسی فکر کند که مردم آن با مشکل آب رو به رو باشند؛ اما با وجود پر آب بودن این استان، ۸۱ روستای آن با معضل آب آشامیدنی مواجه هستند و مسئولین با توزیع سیار آب در بین خانواده‌های این روستاها، سعی در برطرف کردن آن دارند.

آیا آبرسانی راه حل مناسبی برای از بین بردن مشکل این روستاها است ؟ طبیعتا ً توزیع سیار آب، راه حلی مقطعی است و در درازمدت نمی‌تواند چاره‌ساز باشد. بعلاوه، این روش مشکلات دیگری را هم به دنبال خواهد داشت.

کمبود آب دامن گیلان را هم گرفت

افزایش هزینه‌ها و هدررفت آب؛ مشکلات پیرامون حمل‌و‌نقل، توزیع آب در بین خانوارها و مدیریت آن؛ سختی‌هایی که متحمل اهالی روستا و خانواده‌ها می‌شود و در نهایت غیر بهداشتی بودن و افزایش احتمال ورود آلودگی به آب، از جمله مشکلاتی هستند که در این روش، با آنها رو به رو می‌شویم.

باید توجه داشت که مشکل آب این روستاها ناشی از کمبود منابع آبی نیست، بلکه به علت مدیریت نکردن صحیح بر این منابع است. توزیع سیار آب در روستاهایی انجام می‌شود که فاقد تاسیسات آبرسانی هستند و یا تاسیسات آبرسانی، پاسخگوی نیاز آبی آنان نیست؛ یعنی مسئولین برای حل اساسی مشکل این روستاها، باید به تاسیس یا تعمیر تاسیسات توجه کنند تا آبرسانی سیار.

برای مثال در همین استان گیلان، با صرف فقط دو میلیون تومان و خرید یک پمپ، آبرسانی دائمی به سه روستا انجام شده است. پس می‌توان با اختصاص بودجه‌ای بسیار کم، مشکل بسیاری از این روستاها را حل کرد تا حداقل مردم استان پرآبی مانند گیلان، بدون هیچ مشکلی بتوانند از این نعمت الهی یعنی آب که سرچشمه حیات انسان است، بهره ببرند.

پایان پیام

کد خبر : 47981 ساعت خبر : 0:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47981
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات