اگر اینترنت مفت می‌خواهید بخوانید

اگر اینترنت مفت می‌خواهید بخوانید

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: خبر ویژه‌ی این روزها هم این بود که: «اینترنت بی‌سیم در اروپا رایگان می‌شود»

تو متن خبر هم اومده بود: اتحادیه اروپا طرحی ۱۲۰ میلیون یورویی برای فراهم کردن اینترنت بی‌سیم (وای فای) رایگان عمومی در ۶ هزار شهر این منطقه تصویب کرده است.

خب با این اوصاف شما اگه یه تور ایتالیا به مدت ۴ شب و پنج روز با هتل پنج ستاره و صبحونه و ناهار و شام و گشت شبانه ثبت‌نام کنید فوقش براتون درمی‌آد ۶ میلیون تومن. یعنی شما با ۶ میلیون تومن می‌تونید برید ایتالیا صبح تا شب و شب تا صبح هرچی فیلم سینمایی و سریال هست رو دانلود کنید و بیایید این‌ور بساط کنید. گوشی همه‌ی فامیل هم می‌تونید ببرید اون‌جا و تمام نرم‌افزارهاش رو آپدیت کنید. خلاصه پول کل سفر که در می‌آد هیچ، با بقیه‌ی پول‌تون می‌تونید هر روز یه خانم ایتالیایی رو به یه فنجون قهوه دعوت کنید و تا می‌تونید براش خالی ببندید. البته با اون درآمدی که شما به هم می‌زنید حتا مردهای ایتالیایی هم حاضرن بیان قهوه بخورن و به خالی‌بندی‌های شما گوش بدن.

اگر اینترنت مفت می‌خواهید بخوانید

اما به جز تمام این مزیت‌ها و ویژگی‌ها، شما می‌تونید تو ایتالیا خانم فدریکا موگرینی رو هم پیدا کنید و باهاش سلفی بگیرید. فقط یادتون باشه اون اهل قهوه خوردن نیست. دوستان قبلاً تست کردن قبول نکرده مجبور شدن همون سلفی‌شون رو بگیرن.

اینترنت

(به انگلیسی: Internet) (مخفف interconnected network شبکه‌ به هم پیوسته) را باید بزرگ‌ترین سامانه‌ای دانست که تاکنون به دست انسان طراحی، مهندسی و اجرا شده‌است. ریشهٔ این شبکهٔ عظیم جهانی به دههٔ ۱۹۶۰ بازمی‌گردد که سازمان‌های نظامی ایالات متحدهٔ آمریکا برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای ساخت شبکه‌ای مستحکم، توزیع شده و باتحمل خطا سرمایه‌گذاری نمودند. این پژوهش به همراه دوره‌ای از سرمایه‌گذاری شخصی بنیاد ملی علوم آمریکا برای ایجاد یک ستون فقرات اینترنت جدید، سبب شد تا مشارکت‌های جهانی آغاز گردد و از اواسط دههٔ ۱۹۹۰، اینترنت به صورت یک شبکهٔ همگانی و جهان‌شمول در بیاید. وابسته شدن تمامی فعّالیت‌های بشر به اینترنت در مقیاسی بسیار عظیم و در زمانی چنین کوتاه، حکایت از آغاز یک دوران تاریخیِ نوین در عرصه‌های گوناگون علوم، فناوری، و به خصوص در نحوه تفکّر انسان دارد. شواهد زیادی در دست است که از آنچه اینترنت برای بشر خواهد ساخت و خواهد کرد، تنها مقدار بسیار اندکی به واقعیت درآمده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 53836 ساعت خبر : 10:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53836
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات