اگر سیگار را گران کنید باز هم جوانان می‌کشند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران یک پیشنهاد اساسی و خوب داد، ایشان گفت: «سیگار را گران کنید تا جوان‌ها سیگاری نشوند.»؛ بعد از دقایقی تامل در این گفته آقای دبیرکل به دو احتمال زیر رسیدیم:

احتمال اول: با گران شدن سیگار، تقاضا برای خرید این کالا به شدت کاهش یافته و جوان‌های سیگاری ما کم خواهند شد، منتها جوان‌ها یک راست می‌روند موادمخدر می‌خرند و هر چند تعداد سیگاری‌ها کم می‌شود اما آمار معتادان بالا می‌رود.

احتمال دوم: با گران شدن سیگار، یکی دو روزی این کالا کمتر خریده خواهد شد، منتها بعد از مدتی دوباره به همان میزان سابق خریداری می‌شود و در انتها نیز میزان خریده شدنش از قبل بیشتر می‌شود. درست به مانند بنزین که وقتی یک‌هو یک عالمه گران شد، اول کمتر مصرف و بعد قیمتش برای مصرف‌کننده طبیعی و میزان مصرفش به مقدار قبل و چه بسا بیشتر بازگشت.

در همین راستا برای کاهش مصرف سیگار چند پیشنهاد داریم:

پیشنهاد اول: تمام فروشندگان سیگار، ملزم شوند بعد از فروختن سیگار به جوانان، از آنها عکس گرفته و آن عکس را برای پدر جوان بفرستند؛ جوان یکی دوبار که توسط پدرش تنبه شود، می‌فهد سیگار چیز بدی است. (اینکه فروشنده چطور باید شماره تلفن‌همراه پدر خریدار را به‌دست بیاورد اصلا به ما ربطی ندارد، ما صرفا پیشنهاد می‌دهیم، اجرایی کردنش با شما.)

پیشنهاد دوم: آموزش‌هایی برای والدین درنظر گرفته شود. کلیدی نکته در مصرف سیگار جوانان آن است که اگر دیدید فرزندتان در هنگام ورود به منزل، ادکلن و یا عطر زیادی به خودش زده و آدامس هم می‌جود، بدون لحظه‌ای درنگ در گوشش بزنید و بگویید: «چرا سیگار کشیدی؟»؛ تجربه ثابت کرده نود و خورده‌ای درصد از جوانانی که با آدامس و عطرزده به منزل باز می‌گردند از دخانیات استفاده کرده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 51844 ساعت خبر : 0:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51844
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات