جوان رقاص عربستان را به هم ریخت

پایگاه خبری گلونی،‌ محمدمهدی مولایی کوهبنانی: یک پسر ١۴ساله عربستانی در شهر «جده» به‌دلیل انجام حرکات موزون در خیابان بازداشت شد.

این پسر متهم است حین عبور از خیابان و درحالی‌که با هندزفری موسیقی گوش می‌داده بیش از اندازه تحت تاثیر موسیقی قرار گرفته است و حرکت «نامناسب عفت عمومی» انجام داده است. پلیس مکه در رابطه با این اتفاق مدعی شده است که رقصیدن این نوجوان تردد در خیابان را مختل کرده و عبور و مرور را کنده کرده است. این در حالیست که عبور یک شاهزاده‌ی صعودی از خیابان ترافیک بیشتری ایجاد می‌کند. هنوز معلوم نیست آیا وی به صورت رسمی متهم شده است یا خیر اما ویدئوی حرکات موزون این پسر به صورت گسترده در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است و کاربران نظرات جالبی در رابطه با این اقدام وی مطرح کرده‌اند.

مثلا گفته اند او سوپرمن عربستان است. نکته جالب توجه اینکه نخستین ویدئو از اقدام این پسر ١۴ساله سال گذشته منتشر شد اما پلیس عربستان وی را روز دوشنبه بازداشت کرد، به نظر می‌رسد پلیس عربستان برای دستگیری وی به زحمت بسیاری افتاده است.و در مدت زمانی که برای دستگیری این نوجوان صرف کرده‌اند، کره شمالی هشتصد جاسوس را دستگیر و اعدام کرده است.

بعضی از کاربران وی را پسر افسانه‌ای و برخی دیگر او را قهرمان خوانده‌اند. آن طور که پیداست قهرمان بودن در عربستان بسیار آسان است ولی هزینه‌هایش مثل الباقی جهان سنگین است. این در حالی است که برخی از کاربران که احتمالا با پلیس سعودی موافق بودند، رفتار او را «غیراخلاقی» دانسته‌اند، اما گفته ها حاکی از آن است که فیلم رقص او را از حافظه ی گوشی خود حذف نکرده اند.

پیش از این و در ماه گذشته یک خواننده به جرم انجام حرکات موزون روی صحنه دستگیر شده است، این در حالیست که در عربستان اقدامات خیلی بدتر از این در پشت صحنه جایز است.
روانشناسان عربستانی علت رقص این جوان را عقده‌های درونی و تربیت ناصحیح و موسیقی شرقی دانستند.

پایام پیام

 

کد خبر : 52124 ساعت خبر : 0:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52124
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات