حقیقت‌یاب سن رسید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محققان با تجزیه و تحلیل نوعی پروتئین در خون می‌تونن سن واقعی بدن رو به‌کمک آزمایش خون محاسبه کنن.

البته دونستن این سن فقط به دردسرهاتون اضافه می‌کنه، به‌جای این همه تحقیق کافیه شما به ژن خوبتون مطمئن باشی، این‌جوری اگر ۲۵ ساله‌ت هم باشه در حد ۶۰ ساله‌ها حرفت تو مجامع مختلف بُرد داره، یعنی همین‌جوری که موندی بالاخره فارغ‌التحصیل بشی یا نشی یکی از اقوام حالا دور و نزدیکش خیلی مهم نیست، یه پُست سفارشی برات کنار می‌ذاره و یه مدرک دکترای اشانتیون هم بهت ارائه می‌ده. این‌جوری کسی هم هیچ‌وقت ازت نمی‌پرسه که شما که ۲۵ ساله هستی و سن واقعی‌ت هم خیلی کمتر از این حرف‌هاست چه‌جوری یه‌شبه به این مدارج عالی شغلی دست پیدا کردی. هر کی هم پرسید داره افاضات می‌کنه باید از موضع قدرت باهاش حرف بزنی که دیگه تو امور خصوصی بقیه مثل ژنتیکشون دخالت نکنه؛

اما از فواید دونستن سن بدن اینه که زخم بستر نمی‌گیریم چون هستن آدم‌هایی که روی کاغذ جوونن و از صبح تا شب کل فعالیت مفید بدنشون رفرش کردن اینترنت و خبررسانی تو گروه‌های فامیلی و استوری نالان گرفتنه. این‌ها فکر می‌کنن که نهایت ۲۵ ساله هستن ولی با این میزان از کم تحرکی در واقع بدنشون در حد یه میانسال ۶۰ ساله کارآیی داره، برای همین دونستن این سن ممکنه به دادشون برسه و جلوی سکته مغزی‌شون رو بگیره.

وقتی سن واقعی بدن رو محاسبه می‌کنین باید چند نکته رو هم در نظر بگیرین؛ اول اینکه نخوردن فست‌فود و غذاهای چرب و ورزش کردن و سیگار نکشیدن هم روی این کاهش سن واقعی بدن تأثیر داره، حتی قرار گرفتن در معرض امواج وای فای هم سبب پیری زودرس می‌شه شاید به‌جای خرید کردن اینترنتی کرم‌های جوان‌کننده پوست بهتره چند ساعت در روز وای‌فای رو خاموش کنیم تا پوستمون نفس بکشه، این‌جوری بدون هزینه جراحی می‌تونیم از سن واقعی بدنمون هم کم کنیم!

پایان پیام

کد خبر : 53632 ساعت خبر : 1:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53632
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات