درخشش گروه موسیقی بانگ نو در فرهنگسرای نیاوران 

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نخستین کنسرت گروه موسیقی «بانگ نو» به سرپرستی و آهنگسازی نسترن هاشمی و خوانندگی محمود صالحی با حضور هنرمندانی چون شهرام میرجلالی، محسن راسخ، محمد ساربان، زهرا سعیدی، محسن حسینی، بهزاد خداویسی، بیوک میرزایی و … در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

نسترن هاشمی سرپرست گروه موسیقی بانگ نو که نزدیک به یک دهه به مطالعه پیرامون ردیف‌نوازی و آهنگسازی موسیقی ایرانی و همچنین موسیقی غربی پرداخته است ، پس از یک سال از تاسیس گروه موسیقی بانگ نو و گرد هم جمع کردن نوازندگان چیره دست، توانسته بیانی نو از موسیقی ارزشمند ایرانی را در این کنسرت به مخاطبان خود ارائه دهد.

بانگ نو شهریور ماه امسال در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران در دو پارت میزبان مخاطبان خود بود. بخش اول این کنسرت در دستگاه بیات ترک – دشتی آغاز شد. اجرای پیش درآمد بیات ترک اولین اثری بود که هاشمی برای این کنسرت در نظر گرفته بود. همچنین تصنیف “هدیه برای خاک” شعری از سیاوش کسرایی و تصنیف “رویا” که شعر آن از حسین منزوی است با تنظیم فوق‌العاده هاشمی با استقبال ویژه‌ مخاطبان همراه بود ، دو تصنیف ذکر شده از آثاری بودند که در این بخش اجرا شد.

این کنسرت سنتی با هنرمندی نسترن هاشمی نوازنده سنتور، هامان خلیلی نوازنده تار، فریماه موفقی نوازنده کمانچه، سام خواجه‌وند نوازنده دف و دایره، سهیل الله‌دادیان نوازنده تنبک، فرزاد موسوی نوازنده بم تار، معتمد سامانی نوازنده عود و بیتا قاسمی نوازنده قیچک باس به کار خود ادامه داد. تمامی نوازندگان این گروه جوانان خوش‌قریحه‌ای هستند که سال‌ها نزد اساتید مطرح عرصه موسیقی سنتی تعلیم دیده‌اند و خود در حال حاضر به آموزش و پرورش هنرجویان موسیقی مشغول هستند.

بخش دوم کنسرت “بانگ نو” در دستگاه بیات اصفهان اجرا شد و “انتظار” اولین قطعه این قسمت بود. محمود صالحی خواننده گروه موسیقی “بانگ نو” این کنسرت را با اجرای تصنیف “بهار را باور کن” شعری از فریدون مشیری به عنوان آخرین و پرشورترین قطعه این کنسرت به پایان رساند.

پایان پیام

 

کد خبر : 52573 ساعت خبر : 1:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52573
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات