بزرگترین دروغ درباره دریاچه گهر لرستان

بزرگترین دروغ درباره دریاچه گهر لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سال‌هاست که آمارهای عجیب بازدید گردشگران از دریاجه گهر را می‌شنویم. هرسال پس از پایان دوره بازدید از گهر، از سوی اداره کل محیط زیست استان لرستان اعلام می‌شود که در حدود ۷۰ تا ۸۰هزار گردشگر از این دریاچه دیدن کرده‌اند.

بزرگترین دروغ درباره دریاچه گهر لرستان

این آمار در حالی سال گذشته و سال‌های پیشتر اعلام شده است که در میانه همین هفته که در روزهای پایانی دوره بازدید از گهر هستیم، مهندس نبی‌الله قائدرحمتی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، گفت: با توجه به آمارهای ثبت شده توسط ورودی‌های سایت گردشگری گهر تاکنون حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از آن بازدید کرده‌اند.

وقتی این آمار را در کنار آمار اعلام‌شده سال‌هاست گدشته بگذاریم، مشخص می‌شود که عدد ۱۷-۱۸هزار نفری با واقعیت نزدیک‌تر است. عددی که البته بعید به نظر می‌رسد درست باشد. با توجه به شکل اقامت در کنار دریاچه و مسیر سخت دسترسی رقم بازدیدکنندگان نمی‌تواند بالای ده هزار نفر باشد.

به نظر می‌رسد آمار غیرواقعی در این سال‌ها، بیشتر برای این است که مشکلات و معضلاتی را که برای گهر به وجود آمده است به گردن علت شلوغی و غیر قابل کنترل بودن این منطقه‌ حفاظت‌شده اعلام کنند.

 

نبود محیط‌بان کافی، نداشتن بودجه مناسب و هر دلیل دیگری، توجیه مناسبی برای اعلام غیر واقعی آمار گردشگران ورودی به گهر نیست. مدیریت مناسب نیروی مالی و انسانی در اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل محیط زیست استان لرستان به عنوان متولیان حفاظت از دریاچه گهر، انجام نمی‌شود و برای همین است که برای جبران برخی کاستی‌ها در طول سال‌های اخیر به آمار غیرواقعی متوسل می‌شوند.

پایان پیام

کد خبر : 53432 ساعت خبر : 10:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53432
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات