نامه یک کرگدن به کودکی که هرگز زاده نشد

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: کودک عزیزم، امشب فهمیدم که تو وجود داری. اول نمی‌خواستم این نامه را برایت بنویسم چون ترسیدم بعد از خواندنش ممکن است مرا شماتت کنی که چرا تو را به این دنیای زاقارت آوردم. اما کرگدن کوچولوی من، بدان که زندگی یعنی مرگ. البته این را قبلاً از یوزپلنگ‌های ایرانی شنیده بودم اما می‌گفتم عجب جمله فلسفی داغانی. اما وقتی معنی‌اش را فهمیدم گفتم عجب جمله فلسفی جالبی!

ببین گلم من هم می‌خواستم تو را به دنیا نیاورم ولی گفتم شاید تو بتوانی کاری برای نسل کرگدن‌ها انجام بدهی. آدمیزاد‌جماعت فکر می‌کند چون ما کرگدن‌ها پوستمان کلفت است پس هر بلایی که بخواهد باید سر ما بیاورد. مادر من هم وقتی دید از شاخ ما دسته خنجر درست می‌کنند می‌خواست مرا به دنیا نیاورد. مادرم می‌گفت آدمیزاد هم از دست آدمیزاد شاکی است. چون می‌بیند همان‌هایی که می‌گفتند ما پشتت هستیم رفیق، از پشت سر به آنها خنجر می‌زنند. آدمیزاد به هم نوع خودش رحم نمی‌کند. ما کرگدن‌ها که جای خود داریم.

الآن که چند ماه گذشته و دوباره آمدم تا این نامه را کامل کنم و تو همین الآن چند لگد زدی. کودک عزیزم، عده‌ای می‌گویند شاخ ما خاصیت دارویی دارد اما محققان می‌گویند شایعه است. اما بااین‌حال، آدمیزاد دست از سر شاخ ما برنمی‌دارد. شاخ ما را به قیمت‌های نجومی می‌فروشند. اگر به آدمیزاد باشد می‌رود شاخ‌های ما را به‌عنوان پشت خارونک در مترو می‌فروشد.

کودک عزیزم، امروز در خبرها خواندم «کارشناسان مقابله با قاچاق حیات‌وحش می‌گویند: باندهای خلاف‌کار برای قاچاق شاخ کرگدن از آفریقا، ابتدا آن را به انواع جواهرات و پودر شاخ کرگدن تبدیل می‌کنند تا این محموله‌ها به‌راحتی در فرودگاه‌ها شناسایی نشوند». یعنی کودکم تو ببین آدمیزاد چقدر حریص است. در ادامه خبر خواندم که: «پیش‌بینی‌شده درصورتی‌که روند فعلی شکار کرگدن‌ها ادامه داشته باشد این حیوان در مدت ۱۰ سال آینده منقرض می‌شود»، تو همین الآن هم دوباره لگد زدی. شاید هم می‌خواهی به این دنیای زاقارت لگد بزنی.

نمی‌دانم تو وقتی به دنیا بیایی جزو بازماندگان نسل کرگدن‌ها خواهی بود و یا جزو کشته‌شدگان. بدان که ما کرگدن‌ها تنهاییم و پوست‌کلفت. اما کاری به کار کسی نداریم و سرمان در لاک نداشته‌مان است. مردم دنیا به من و تو نشان دادند که به ما کرگدن‌ها نیازی ندارند. آنها با کشتن هم نشان دادند که حتا به خودشان هم نیازی ندارند. راستی تو هم اگر خبرهای روز را درباره حیات‌وحش بخوانی متوجه می شوی که زندگی یعنی مرگ.

پایان پیام

کد خبر : 54191 ساعت خبر : 1:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54191
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات