اخلاقت رو خوب کن

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در ماده‌ای از راهنمای عمومی اخلاق پزشکان اعلام شده که: «آن دسته از حرفه‌مندان که در نظام سلامت مسئولیت مدیریتی دارند، مکلفند در اظهار نظرهای رسانه‌ای خود پیرامون بیمارانی که از چهره‌های شناخته شده در جامعه به شمار می‌روند، به نحوی برخورد کنند که ضمن احترام به حریم خصوصی آنها موجب آزردگی خانواه و نزدیکان بیمار و موجب فاش شدن ناموجه اطلاعات سلامت افراد مذکور نشود. همچنین انجام هر گونه عکس‌برداری و فیلم‌برداری از بیماران با هدف تهیه محتوای آموزشی، اجازه از بیماران و یا تأیید کمیته اخلاق پزشکی معتبر در بیمارستان یا موسسه پزشکی مربوطه مجاز است. تصویربرداری اعضا از بیماران با هدف شوخی، کنجکاوی و سرگرمی ممنوع است.»

با این وضعیتی که راهنمای عمومی اخلاق پیش‌گرفته، لابد قراره ویزیت دسته جمعی بیماران هم منحل بشه، لابد دیگه هیچ پزشکی حق نداره حین عمل چالش مجسمانه برگزار کنه، هیچ‌بیماری هم حق نداره آدم مشهور باشه، یا لااقل وقتی آدم مشهور بودی و مریض شدی نباید عکس سلفی از خودت تو بیمارستان بذاری، چالش اصلی پزشکان هم اینجاست که همزمان مریض چاق و مشهور باشی! البته این راهنمای اخلاق عمومی برای همه مشاغل لازمه، مثلاً برای معلم‌ها باید جوری نوشته بشه که تو اون هیچ‌معلمی واسه نمره کامل آوردن دانش‌آموزش رو به کلاس‌های خصوصی با شهریه بالا دعوت نکنه، یا برای رانندگان تاکسی طوری نوشته بشه که همیشه پول خرد داشته باشن و باور کنن روشن کردن کولر ماشین تا حالا تلفات جانی واسه‌شون نداشته. برای هنرپیشه‌ها و آدم‌های مشهور هم باید جوری نوشته بشه که باور کنن فالوئر واقعی اون چیزی که صفحه اینستاگرامشون نشون می‌ده نیست، هنرپیشه‌های دوشغله هم کاندیدای سیمرغ و اینها نشن بالاخره آدم باید یا هنرپیشه وفوتبالیست باشه یا تو کار ساخت‌وساز و رستوران گردونی.

برای ما آدم‌های معمولی هم راهنمای عمومی اخلاق همین‌که متقاعدمون کنه تو صفحات همدیگه سرک نکشیم، دنبال شکستن حریم خصوصی همدیگه نباشیم و رمز وای‌فای همدیگه رو نپرسیم، یعنی به رسالتش کامل و جامع عمل کرده! خلاصه یه‌جوری که اخلاق‌مون رو حسابی خوب کنه، اون اخلاق نه این اخلاق!

پایان پیام

کد خبر : 53271 ساعت خبر : 8:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53271
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات