بچه‌های امروز واقعا آتیش می‌سوزونن

بچه‌های امروز واقعا آتیش می‌سوزونن

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: قدیما دغدغه پدر و مادرا این بود که بچه‌ها موقع گل کوچیک بازی کردن، پنجره همسایه‌ها رو پایین نیارن. یا مثلا تو کوچه راه نیفتن و همینجوری یه سره زنگ در خونه‌ها رو نزنن. الان اما بعضی از والدین از دست بچه چند سالشون هم یه خواب راحت ندارن. چون ممکنه بچه‌ها یه مسیجی که نباید واسه همکارشون یا یه کسی که باهاش خیلی رودوایسی دارن رو بفرستن و خلاصه هر چی آبرو و حیثیته، در عرض چند ثانیه بر باد فنا بره. بچه‌های قدیم ساعت‌ها با چند تا تیله بازی می‌کردن. بچه‌های الان اما با تبلت، در سطح کلان خرید و فروش تیله انجام می‌دن. الان اگه یه مربی تو مهدکودک شعر بخونه که «دست تو بینی، کار نی‌نی»، بچه می‌ره به مربی می‌گه خجالت بکش با این شعرهای سخیفت. من خودم صبحی، پانسمان بینی مامانمو که تازه جراحی کرده رو عوض کردم.

بچه‌های امروز واقعا آتیش می‌سوزونن

الان زمونه عوض شده و بازیگوشی‌هایی هم توسط کودکان دیده می‌شه که پدر و مادرا با شنیدن ماجرا می‌گن صد رحمت به شیشه شکستن و دهن‌لقی بچه‌ها تو مهمونی آخر هفته. قبلاها والدین وقتی می‌خواستن بگن بچه‌شون خیلی بازیگوشه از این جمله ها استفاده می‌کردن که «صدای بچه‌ام نمیاد. معلومه داره یه آتیشی می‌سوزونه. برم بهش یه سر بزنم». الان جوری شده که از سطح دسته‌گل به آب دادن فراتر رفتن و واقعا آتیش می‌سوزونن. نمونه‌اش هم اینه که در خبرها اومده چند کودک با ذره‌بین، علف‌های خشک باغ‌های غیاث آباد اردهال (استان اصفهان) رو به آتش کشوندن و باعث آتش‌سوزی باغ شدن.

لازمه پدر و مادرها وقتی صدای بچه‌شون نمیاد برن بهش سر بزنن. شاید جدی جدی داره یه آتیشی می‌سوزونه. خوبه که یه فضای مناسب و امن برای بچه‌ها تدارک دیده بشه که موقع تفریح‌کردن، باعث اتفاقات جبران‌ناپذیر نشن. این بچه‌ها چاقو و کبریت دستشون نبوده. شاید درباره کارکردای ذره‌بین شنیده بودن و خواستن نتیجه رو با چشم خودشون ببینن. اگه یه شرایط مناسب وجود داشته باشه که بچه‌های بازیگوش هم بتونن وقتشون رو بگذرونن و هم به کسی یا چیزی آسیب نرسونن، قطعا این اتفاقا نمیفته.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 52821 ساعت خبر : 10:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52821
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات