بچه مدرسه‌ای‌ها را هول نکنیم

بچه مدرسه‌ای‌ها را هول نکنیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تشریح اقدامات ترافیکی بازگشایی مدارس گفت: «متأسفانه شاهد هستیم که کامیون‌های توزیع مواد غذایی برای سوپرمارکت‌ها در طول روز سرویس‌های مختلفی ارائه می‌کنند که بعضاً در برخی موارد مشاهده می‌شود ۲۰ کامیونت به یک سوپرمارکت سرویس ارائه می‌کند و این مساله باعث توقف‌های مجاز و افزایش ترافیک می‌شود. با حل مشکل تردد کامیونت‌های موادغذایی، ۱۲ درصد از ترافیک کاهش می‌یابد.»

بچه مدرسه‌ای‌ها را هول نکنیم

شمارش معکوس رسیدن به اول مهرماه شروع شده‌است. هنوز هم برای جهش ۳۰ درصدی افزایش بار ترافیکی آماده نیستیم. همیشه غافلگیر می‌شویم با اینکه مهره‌هایمان را در نقاط درستی می‌چینیم اما بعضی کم‌کاری‌ها باعث می‌شوند عقب بکشیم و ترافیک غافلگیرمان کند. همه آن پدر و مادرهایی که برای رساندن بچه‌ها به مدرسه پارک دوبل می‌کنند، مقصرند. همه آنهایی که با تغییر لاین می‌خواهند ترافیک را دور بزنند، همه آنهایی که تمام شدن تابستان را باور نکردند و ساعت شروع ترافیک را نمی‌دانند هم مقصرند. باید مسئولیت‌های اجتماعی ترافیکی در این ماه بیشتر شود و جریمه‌های متخلفین هم بیشتر. نمی‌توان از ماه مهر توقع مسیرهای همیشه باز داشت اما می‌شود روی قانونمندی شهروندان حساب باز کرد. می‌توان ترافیک را هم با قانونمندی روان کرد. سرویس مدارس بیشترین سهم را در افزایش بار ترافیکی خیابان‌های اطراف مدارس دارند.

بگذاریم بچه‌ها در محوطه محافظت‌شده مدرسه احساس آرامش داشته‌باشند. باید این سرویس‌های مدرسه را از بقیه ماشین‌ها متمایز کنیم. عدم اجرای مصوبات و مفاد آیین نامه‌های اجرایی موجود درباره سرویس مدارس از داشتن چراغ زرد چشمک زن در بالای خودرو خبر می‌دهد که متاسفانه این مورد در هیچکدام از سرویس‌ها مشاهده نمی‌شود. روی محدوده پارک این سرویس‌ها توقف نکنیم. برای رسیدن به آرامش در ماه مهر می‌شود روی اجرای قانون در حوالی مدرس و شریان‌های اصلی شهر حساب ویژه‌ای باز کرد. نگذاریم شلوغی‌های مهر حواسمان را از رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باز دارد. فراموش نکنیم که بخشی از امنیت خیابان‌های پرتردد در اطراف مدارس را خودمان می‌توانیم تأمین کنیم. کافی است بچه مدرسه‌ای‌ها را هول نکنیم و جای پارک مناسبی برای پیاده‌کردن آن‌ها پیدا کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 54118 ساعت خبر : 11:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54118
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات