ترفند عبور از درهای بسته

ترفند عبور از درهای بسته

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی زرافشان؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره تجهیز هنرستان‌ها گفت: «در رشته‌هایی که بازار شغل آنها محدود است سعی می‌کنیم رشته را با تضمین شغل در هنرستان‌ها ایجاد کنیم به عنوان مثال در توافق‌نامه با سازمان بورس بحث تضمین شغل فارغ‌التحصیلان مصوب شود و در ۵ استان آن را ایجاد کردیم.»

برای مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان باید این بسته‌های تشویقی را ارائه کرد. آن‌ها باید به آینده شغلی خود امیدوار باشند. طرح‌هایی مانند کاروزی و مهارت‌آموزی در مدارس می‌تواند در ایجاد انگیزه نسل جدید بازار کار مؤثر باشد. جوان‌گرایی و تغییر الگوهای قدیمی را می‌توان با همین بخشنامه‌ها شروع کرد و به نتایج پربار آن امیدوار بود. مهارت‌آموزی دانش‌آموزان اولین گام به سمت دانش روز دنیا در محیط‌های تحصیلی است.

ترفند عبور از درهای بسته

هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای همیشه در این حوزه پیشرو بودند و حالا استقبال از این تحصیل در این رشته‌ها هم به گواهی آمار بالا رفته‌است و این یعنی بیشتر دانش‌آموزان می‌خواهند آن گام بزرگ رو به جلو را بردارند اما از نقشه تمام راه به‌خوبی مطلع نیستند. این نقشه‌های پشتیبان باید در هدایت‌های تحصیلی لحاظ شود. هدایت‌های تحصیلی باید همخوانی با مهارت‌ها و استعدادها و دانش دانش‌آموزان داشته باشد.

طرح‌های مشترک سازمان فنی‌وحرفه‌ای با نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و بورس نشان می‌دهد آنها برای تجهیز دانش‌آموزان خود از دانش روز دنیا بهره می‌برند. سیصد هزار دانش آموز در هر پایه تحصیلی در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند و امسال نیز ۲۹٫۷ درصد دانش آموزان به هنرستان‌ها رفتند و هنوز اطلاعات بیش از دویست هزار نفر در سامانه سناد ثبت نشده است. شرکت دانش آموزان با مهارت در طرح جایزه ملی کیفیت نشان از نگاه عمقی به مسئله مهارت در کشور دارد. ظاهراً سازمان فنی‌وحرفه‌ای و وزارت آموزش‌وپرورش قرار است خبرهای خوبی را در آینده‌ای نه‌چندان دور به دانش‌آموزان بدهند. همین‌قدر بدانید که درهای بسته بازار کار به‌زودی به روی با مهارت‌ها باز خواهند شد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 53220 ساعت خبر : 1:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53220
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات