تهران شهرموش‌هاست

تهران شهرموش‌هاست

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تهران، شهری با حدود بیست میلیون جمعیت، پایتخت سرزمین ما، ایران. شهری با انواع بسیار متنوعی از مشاغل که بیشتر آنها را مردمانی از دیگر نقاط ایران می‌چرخانند. شهری با انواع و اقسام متنوعی از موجودات که به گونه‌ای مسالمت‌آمیز در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند خیلی از این موجودات مفید و یا سرگرم کننده هستند و بعضی هم شدیداً آسیب‌رسان و در موارد اندکی کشنده.

طبق آمارهای سازمان آمار کل کشور، بسیاری از موجوداتی که در تهران هستند که ما به آنها لقب حیوان داده‌ایم، به صورت زیرزمینی و یا پنهان از دید مردم زندگی می‌کنند. که بعضی از این حیوانات برای زندگی و حیات انسان‌ها و به طور اخص برای مردمی که در تهران زندگی می‌کنند خطرناک بوده و باید از بین بروند. چرا که باعث مرگ و بیماری‌های گوناگون هستند و حتی در مواردی باعث از بین رفتن محصولات و کالاها می‌شوند. که این خود به تنهایی یکی از عواملی است که باید هرچه سریعتر به دنبال راه حل از بین بردن کامل آنها گشت.

تهران شهرموش‌هاست

گفتیم که در تهران پایتخت کشورمان ایران، موجودات زیادی زندگی می‌کنند. به طور مثال سگ، گربه، انواع پرندگان مانند کلاغ و غیره اما چند گونه از آنها برای زندگی ما انسان‌ها در چنین شهر بزرگی بسیار خطرناک و در مواردی کشنده هستند. مانند، پشه، مگس، سوسک، موش که این آخری یعنی موش زندگی به مراتب خطرناک‌تری از بقیه دارد، در بعضی منابع آمده که موش‌ها از حیوانات موزی هستند. اما اول باید بدانیم که موش چگونه حیوانی است. موش جزو دسته پستانداران است و از راسته جوندگان. نکته جالب در مورد موش این است که آن‌ها به خاطر دندان‌های خود مجبورند همه چیز از جمله چیزهای نسبتاً سخت مانند فرش‌ها، لباس‌ها، کتاب‌ها، انواع حبوبات با پوست سخت را بجوند. گفته می‌شود که موش‌ها ناقل بسیاری از بیماری‌های کشنده هستند. انواع انگل‌های بیماری‌زا مانند انگل طاعون به پوست و دم این حیوان می‌چسبند و از این طریق وارد مکان‌های نگهدارنده مواد غذایی مانند انبارهای گندم و غیره شده و باعث انتقال آنها به انسان می‌شوند. در تاریخ بیماری‌های کشنده، طاعون یکی از وحشتناک‌ترین بیماری‌ها شناخته شده که در گذشته به آن بیماری سیاه گفته می‌شده است. طاعون در اوایل قرن ۱۸ میلادی در اروپا از طریق موش، شیوع یافت و فقط در فرانسه باعث مرگ دو میلیون نفر شد.

تهران شهرموش‌هاست

در تهران امروز، به راحتی می‌توان موش‌ها را در جوی‌های آب و در سطل‌‌های زباله پیدا کرد. یکی از مسئولین اداره مبارزه با حیوانات وحشی و موزی شهرداری تهران که نخواست نامش فاش شود گفت: تقریباً در تمام مناطق تهران، موش وجود دارد و اعلامیه‌هایی که شهرداری برای تله‌گذاری موش‌ها در سطح شهر منتشر می‌کند، هیچ کدام واقعی نیستند و همگی فقط برای آسایش مردم نصب می‌شوند. این نکته را نباید از نظر دور داشت که موش‌ها، بهترین حیوانات برای آزمایش انواع بیماری‌ها و آزمایش‌های دارویی هستند. به هر حال این حیوانات موزی که بسیار خطرناک هم هستند در همه جای شهر ما پیدا می‌شوند و خطری بزرگ برای مردم شهر محسوب می‌شوند.

در پایان این بحث باید به چند نکته مهم در مورد موشها اشاره کرد. اول اینکه هیچ موجودی در جهان بیشتر از موش‌ها الهام‌بخش ترس نیست. موش‌ها، حتی سریعتر از سوسک‌ها می‌توانند گسترش یابند. ما انسا‌ن‌ها با رعایت چند نکته ساده می‌توانیم از حضور این موجودات در شهر جلوگیری کنیم. اول نظافت شهری که مهمترین عامل جلوگیری از شیوع و گسترش موش‌هاست. در مرحله بعد استفاده از سم‌هایی که موش‌ها را می‌کشند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد قهرمانی

کد خبر : 52129 ساعت خبر : 0:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52129
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات