جشن پوشک‌گیرون یا ابتذال اجتماعی؟

جشن پوشک‌گیرون یا ابتذال اجتماعی؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جشن پوشک‌گیرون هم از آن جشن‌هایی ست که اگر تصویر و شرحش را نمی‌دیدم و نمی‌خواندیم باورمان نمی‌شد که این اتفاق، تبدیل به یک رویداد مهم شده باشد و خانواده‌هایی دغدغه‌شان این باشد که روزی که بچه‌شان نیاز به پوشک ندارد را جشن بگیرند.

واقعیت جدیدی پیش روی ماست که با واقعیت و هنجارهای قبلی، زمین تا آسمان فرق دارد. حتا اگر نخواهیم تغییرات فعلی را به اکثر خانواده‌های ایرانی نسبت بدهیم، اما خانواده‌هایی هستند که ارزش‌هایشان با هیچ هنجارِ معیاری، تطابق ندارد. چند سال پیش بود که با دیدن عکس تفریحات ریچ کیدز یا همان بچه‌پولدارها حیرت‌زده شدیم. باورمان نمی‌شد که این‌همه تمایل برای نمایش گذاشتن و دیده شدن وجود داشته باشد. بخشی از جامعه در سطح نیاز دیده شدن، غوطه‌ور‌است. نیازی که اگرچه طبیعی است اما راه ارضایش با هیچ هنجاری نمی‌خواند و نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

جشن پوشک‌گیرون یا ابتذال اجتماعی؟

شکل قشربندی جامعه تغییر کرده. ما شاهد طبقه‌بندی‌هایی که صرفاً به جایگاه اجتماعی، ثروت و تحصیلات مربوط باشد، نیستیم. سطح آگاهی و دغدغه خانواده‌ها آنقدر با هم متفاوت شده که این تغییر را چشمگیرتر می‌کند. در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که ارزش‌ها معنی اصیل خودشان را از دست دادند و ضد ارزش‌ها تبدیل به ارزش‌ها شده‌اند.

شادی بعد از جشن طلاق، مراسم‌های مجلل، مهمانی‌های پرخرج چقدر دوام دارد؟ جامعه‌ای که مردمانش به سبک خودمحوری، خو گرفته باشند، چقدر می‌تواند شادی اصیل را تجربه کند؟ اگر به بعضی‌ها بگوییم ۲۰۰ هزار کودک زیر شش سال در ایران زندگی می‌کنند که دچار سوءتغذیه هستند و شما می‌توانید به این کودکان کمک کنید و احساس خوبی را تجربه کنید احتمالا می‌گویند «هر چیزی به‌جای خود»، «وظیفه دولته» و… بگذارید ما بپرسیم اینکه کودک شما دیگر نیازی به پوشک نداشته باشد چه جایگاهی دارد که لازم است آن را جار بزنید؟ احتمالا می‌گویند به ما ربطی ندارد.

نگرانی ما از روزی ست که این فرهنگ‌های اشتباه انقدر رایج شود که مهم‌ترین نگرانی بعضی خانواده‌ها این باشد که به خاطر تأخیر یا … نتوانسته‌اند عکس‌ مهمانی پوشک گیرون بچه‌شان را در شبکه‌های اجتماعی بگذارد. تا زمانی که والدین همه امکانات را در اختیار بچه‌هایشان بگذارند تا مبادا آب در دلشان تکان بخورد، نسلی مسئول، متعهد و تلاشگر هم تربیت نخواهد شد. آن وقت ما می‌مانیم و نسلی تنبل، خودخواه و پرتوقع روی دستمان.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 53523 ساعت خبر : 8:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53523
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات