خودزنی از نوع منصوریان

پایگاه خبری گلونی، محمد ساکی: آمار گویای همه‌چیز است. با احتساب بازی‌های پایانی فصل گذشته از ۱۰ بازی ۲ کلین شیت برای استقلال. برای یکی از تیم‌های پرطرفدار ایران که تا اینجای فصل هم خوب کارنکرده این اعداد و ارقام چیزی در حد فاجعه محسوب می‌شود و یک نفر باید پاسخگوی آن باشد و او علیرضا منصوریان است. او که در ابتدای فصل تلاش کرد با یارگیری مناسب و استقبال از بازگشت کاپیتان‌های سابق و پا به سن گذاشته استقلال ، تیمی یکدست روانه میدان کند، یک نکته را فراموش کرد و آن چیزی نبود جز رفتار منطقی و حرفه‌ای در بازار نقل‌وانتقالات نه بازیکن‌سالاری.

استقلال در فصل گذشته در بازی رفت مقابل سپاهان با تساوی یک‌ یک متوقف شد و گل استقلال را بهنام برزای جوان و باانگیزه زد که با بی‌مهری از جمع آبی‌ها کنار رفت ولی در آن زمان باعث شد جلسه اضطراری هیئت مدیره را در خصوص منصوریان به تأخیر بیوفتد! یا فرشید اسماعیلی که در کنار امید ابراهیمی توانستند نمره قابل قبولی را در پست میانی دریافت کنند اما منصوریان بدون توجه به عملکرد جوانان تیم خود و آینده‌نگری تیمی که مدعی تغییرات در آن بود سراغ مجتبی جباری و جباروف و شجاعیان رفت تا خط میانی که فصل گذشته دست کم در اکثر بازی خوب ظاهر شد باز هم تقویت کند.

 از حق نگذریم جدا از مبلغ قرارداد و رضایت‌نامه داریوش شجاعیان، او را می‌توان بهترین خرید استقلال نامید. او بازیکن تکنیکی و آماده‌ای است که به دلیل فوتبال فانتزی که بازی می‌کند خیلی زود محبوب هواداران شد. جباروف که از فصل گذشته با آبی‌پوشان قرارداد بسته بود و به طبع حضور او هم منطقی به نظر می‌رسید، ولی دلیل حضور مجتبی جباری مصدوم در استقلال چیست؟ چرا باید بازیکنی خریداری شود که قبل رسیدن یار حریف به شعاع دایره‌ای به قطر ۳ متر ، سریع توپ را از خود دور می‌کند؟ آیا حضور پژمان منتظری برای بیمه کردن قلب دفاع تیمی مثل استقلال کافی بود؟ چرا مگویان تا آخرین ساعات نقل و انتقالات خبر از نام خود در لیست مازاد نداشت؟ آیا می‌توان گفت خود منصوریان هم تا آخرین لحظات در مورد ماندن یا رفتن مگویان ارمنستانی شک داشته ؟ در صورت غیبت زکی پور جوان کدام بازیکن دفاع چپ استقلال رو تضمین خواهد کرد ؟ به‌هرحال این‌ها سوالاتی است که ممکن است دلایل عدم نتیجه‌گیری استقلال را کمی روشن کند .

نکته مهم این است منصوریان بیشتر از هرکسی مصاحبه کرد. خودش بیان لغات نسنجیده بیشتر حاشیه کنار تیم ساخت و درنهایت، لااقل تا این لحظه، نتوانست با نتیجه‌گیری مناسب آن‌ها را پوشش دهد. خود ایشان هم در جایی اعلام کرد بود اگر جباری ۱۵ بازی هم بتواند بازی کند کافی است! جالب بود برایم کدام سرمربی و در کجای دنیا به این وضوح خبر از خرید بازیکن مصدوم (هرچقدر هم محبوب) می‌دهد. منصوریان سعی کرد با اضافه‌شدن اسامی محبوب هواداران بار روحی مضاعفی را در تیم ایجاد کند که شکست خورد. ای کاش او بیشتر روی بار فنی و تاکتیکی تیم همیشه مدعی و پرطرفدار استقلال دقت بیشتری کند.

پایان پیام

کد خبر : 51845 ساعت خبر : 1:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51845
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات