زندگی فیلم هندی نیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر مستوره سادات مدرسی؛ روانشناس و مشاوره خانواده گفت: «هم‌کفو نبودن باعث تنهایی و بعضاً به «خیانت» منجر می‌شود.»

داستان ازدواج با طبقات مختلف اجتماعی همیشه هم پایان خوش ندارد. عشق هم با همه جاذبه‌هایش نمی‌تواند تمام قد حمایتتان کند. روزهایی که به راه رفته شک می‌کنید، روزهای ترسناکی هستند، شما همه قطعات پازل‌ یک زندگی مشترک را کنار هم می‌چینید و نتیجه‌اش شاید شما را دلسرد کند. فشارهای روانی در ازدواج‌هایی با طبقات مختلف اجتماعی همیشه بیشتر است. این فشارها می‌تواند روی روزهای خوش عاشقانه‌تان سایه بیندازد و فرصت گفتگوهای بدون تنش را از شما بگیرد.

دلسردی از شریک زندگی آفت زندگی‌هایی با شروع صرفاً احساسی است. تکیه کردن به عشق با شروع روزمرگی‌ها و بروز عادات جدید، کمرنگ‌تر می‌شود و تازه احساس می‌کنید یک جای کار می‌لنگد. روی ریز رفتارهای هم زوم می‌کنید و به خرده عادت‌های همدیگر ایراد می‌گیرد. حس می‌کنید همه نقشه‌های مشترک برای زندگی مشترکتان روی هواست. انگار برای برگشتن و تصحیح رفتارهای همدیگر فرصت ندارید این شتابزدگی روی قضاوت‌هایتان از اطرافیات تأثیر می‌گذارد و فاصله‌تان با آنها بیشتر می‌شود. شاید خیانت هم از راه برسد و همه باورتان از عشق را در هم بکوبد. کبوتر با کبوتر، باز با بازهای، قدیمی را باید جدی بگیریم. برای رسیدن به آرامش باید هم‌کفو فرهنگی و حتی اقتصادی حودمان را پیدا کنیم.

زندگی کردن با آدمی از یک دنیای مشترک آسان‌تر است، چالش‌های پیش روی این زندگی را می‌توان با نسخه‌های مشترکی از پیش پا برداشت. آمار خیانت و طلاق‌های مبتنی بر آن روی به افزایش است. این یعنی ساختن زندگی از میانه راه را بلد نیستیم و ترجیح می‌دهیم با نابود کردن آن راهمان را از شریک زندگی‌مان جدا کنیم. هم‌کفو بودن در زندگی مشترک کمک می‌کند تا بارزه‌های خلاقانه‌ای از خودمان بروز بدهیم و برای باز کردن گره‌های کور زندگی روی خودمان حساب باز کنیم و همه اینها از اعتماد به‌نفسی سرچشمه می‌گیرد که با چینش صحیح مهره‌ها در زندگی مشترک به‌وجود آمده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 54035 ساعت خبر : 11:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54035
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات