زورشان به تالاب انزلی رسیده

زورشان به تالاب انزلی رسیده

پایگاه خبری گلونی، امیرحسین دولتی: فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان گیلان از مشاهده ساخت دیوار بتنی در حریم تالاب انزلی توسط یکی از ادارات خبر داد. این در حالیست که هفته گذشته نیز ۴ دستگاه بیل مکانیکی در حین عملیات کندوکاو تالاب توقیف شد.

رابطه ما انسان‌ها با محیط زیست بسیار جالب است. محیط زیست برای ادامه دادن زندگی انسان‌ها در تلاش است ولی انسان‌ها می‌کوشند تا به زندگی آن پایان بدهند.

مدتی است که دشمنان طبیعت، برای نابودی تالاب‌های کشور کمر همت بسته‌اند. یک روز کشاورزان با زه‌کشی‌های نابجا باعث تخریب تالابی می‌شوند و روزی دیگر هم ادارات دولتی با دیوارکشی، جان تالابی دیگر را نشانه می‌روند.

زورشان به تالاب انزلی رسیده

هنوز مدت زیادی از خبر تخریب نسبی تالاب تنور در استان لرستان و ساخت پیست دوچرخه‌سواری از وسط تالاب استیل آستارا نگذشته که باخبر شدیم تالاب انزلی نیز در خطر تخریب قرار دارد. خوشبختانه با دخالت یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان، دشمنان محیط زیست در رسیدن به هدفشان ناکام ماندند ولی با توجه به اتفاقاتی که اخیرا رخ داده، نگرانی‌هایی بابت نابودی بخش‌های گوناگون محیط زیست بوجود آمده.

با توجه به این شرایط، علی‌رغم تلاش یگان‌های حفاظت محیط زیست، عموم مردم نیز باید نگهبان طبیعت باشند و حتما در صورت مشاهده هر نوع عملی که به ضرر محیط زیست تمام می‌شود، مراجع ذی‌ربط را باخبر کنند.

بندر انزلی

بندر انزلی در طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۲۸ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۷ درجه و ۲۸ دقیقه واقع شده‌است و ارتفاع آن از سطح دریا منهای ۲۶ متر است.

بندرانزلی از شمال به دریای خزر از جنوب به شهرستان صومعه سرا از شرق به شهرستان رشت و از غرب به شهرستان رضوانشهر متصل است.

شهرستان بندرانزلی در ناحیه‌ای کاملاً جلگه‌ای به صورت طولی و در ساحل دریای خزر واقع شده و دارای آب و هوای مرطوب است.

بخشی از محیط زیست طبیعی این شهرستان را دریا (۴۰ کیلومتر نوار ساحلی) و بخش مهم دیگر را اکوسیستم ارزشمند تالاب انزلی تشکیل می‌دهد.

نام انزلی به پیشینه تاریخی‌اش در بیشتر شهرهای اروپایی شناخته شده‌است.

فاصله بندر انزلی تا تهران ۳۸۰ کیلومتر، تا مرکز استان ۴۰ کیلومتر و تا اولین فرودگاه ۳۵ کیلومتر است.

این شهرستان دارای آب و هوای مرطوب ساحلی است.

میزان بارندگی شهرستان بسیار بالا بوده به‌طوری‌که سالیانه متوسط ۱۸۹۲ میلی‌متر بارندگی دارد بیشترین بارندگی در ماه‌های شهریور و مهر با ۴۴۰/۹ میلی‌متر گزارش شده است.

میزان رطوبت نسبی سالیانه به‌طور متوسط حدود ۷۱ تا ۹۷ درصد و درجه حرارت محیط زیست بین ۳/۵ تا ۲۸ درجه سانتی گراد در نوسان بوده‌است.

پایان پیام

پایان پیام

کد خبر : 52076 ساعت خبر : 0:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52076
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات