زیتون‌وار زندگی کنید

پایگاه خبری گلونی، نسیم نوحه‌­خوان: در هر مملکتی برای ایجاد نظم و رعایت حقوق فروشنده، تولیدکننده و مشتری اتحادیه اصناف وجود دارد. از هر شغلی اعم از میوه­‌فروش، قصاب، نانوا و… اتحادیه دارند. حتی شغل­‌های دولتی هم واحد نظارت دارند. اما در مملکتی زندگی می­‌کنیم که برای میوه‌­ها هم احترام قائل‌­اند و برای آن­ها شورای ملی تعریف می­‌کنند. حتی برای میوه­‌هایی که در شرق مدیترانه پیدا می‌شوند (شورای ملی زیتون)، که مبادا میوه بینوا احساس غربت ­کند. چنین ملت غریب‌­نوازی هستیم. تا به اینجای کار خدا را شکر نصف مشکلات حل شد، بگذریم. رفیق خوشمزه و قدرتمندمان مثل سایر غریبه­‌ها بازهم به فریادمان رسید ولی خب یک جاهایی کم‌­لطفی می­‌کند، یک سال نیار می‌شود ولی سال بعدش سال آور را به ارمغان می­‌آورد. این رفیق سبز- مشکی ما خیلی با ضرب‌المثل فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه عجین شده است. آخ از این طفل معصوم چه توقعی داریم، خودش به تنهایی این همه مسئولیت رو به عهده دارد. در عرصه سیاست، اقتصاد، سلامت و فرهنگ در حال فعالیت است و چقدر بنده خدا خودش را به آب و آتش می‌زند که بی‌مسئولیتی برخی از دلواپسان را جبران کند، زیتون بینوا.

به گفته رئیس شورای ملی زیتون، امسال کمبودی از بابت زیتون در بازار نخواهیم داشت، هچنین در ادامه اظهار کرد که طی مدت کوتاهی پیش از زمان برداشت و با توجه به کمبود بار، به طورمعمول قیمت محصول ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می­‌یابد ولی این افزایش قیمت با برداشت محصول جدید تعدیل می­‌شود. افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت زیتون طی پارسال نیز به این دلیل بوده است.

آخ کسی نیست به این زیتون زحمتکش بگوید، عزیز جان با دل پروانه ما چه می‌کنی؟ نمی‌گویی یک وقت این افت و خیز و ایر آمدن‌­ها چه بلاها سر باغبانان عزیز ما نمیارد. ولی خدارو شکر زیتون اهل دبه کردن و وعده‌­های توخالی نیست، دیرو زود دارد ولی می‌­آید و جبران می­‌کند. الان با امید بیشتری به سمت جلو گام برمی­‌داریم. دیگر با شکستن استخوان­‌هایمان خداحافظی کنیم، از سکته‌­های قلبی یهویی خداحافظی کنیم، دل‌مان برای صدای شکم و روده­‌هایمان تنگ می­‌شود. سرطان مادر مرده که دیگر جای خود دارد تا شنیده امسال در ایران سال آور زیتون است کوله بارش را روی دوشش گذاشته یک پا داشته یک پای دیگر هم قرض گرفته و از مرزها متواری شده است. زیتون جور کش نمی‌­تواند بی‌­تفاوت باشد دلش به حال مردم حماسه­‌ساز می‌­سوزد و جبران مافات می­‌کند. زیتون حتی به زیبایی مردم ایران هم فکر کرده است، خودش و هسته‌­اش را در اختیار بانوان زیباپسند قرار داده است. بماند که بوتاکس با هسته زیتون چه کارها که نمی­کند.

زیتون اهل تعامل و گفت‌وگوست و در حال تلاش برای بهتر شدن روابط بین‌­الملل ایران است ولی خب چه کند که یک دست صدا نمی‌دهد. ایشان سعی می­‌کنند موازین بهداشتی را رعایت کنند، استانداردهای زیست‌­محیطی را رعایت کنند، تولید خودش را با نظارت مسئولین هم­سو می­‌کند. تا پاره­ای از دغدغه‌­ها در ایجاد روابط خارجی برطرف شود. الکی نیست که برگ زیتون نماد صلح جهانی است.

در  کنار همه فعالیت‌­ها، زیتون جان به فکر اشتغال­‌زایی و کارآفرینی برای جوانان وطن است. از پسماند خودش مایه می­‌گذارد که کمتر پدری جلوی فرزندانش شرمنده شود. شاید بتوان گفت زیتون علاوه بر اینکه نماد صلح جهانی است، نماد ایثار، از خودگذشتگی، وفای به عهد و مسئولیت‌­پذیری هم است. از یک میوه چند گرمی کسی انتظار این همه جان فشانی را ندارد که یک تنه باعث انقلاب اقتصادی، پزشکی و سیاسی مملکتی شود. باشد که تک‌­تک انسان‌ها زیتون­‌وار زندگی کنند.

پایان پیام

 

کد خبر : 52585 ساعت خبر : 1:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52585
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات