سزارینی‌ها هنوز هم در صدرند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اجرای بیمه‌های سلامت و زایمان‌های طبیعی و سزارین هنوز ختم به‌خیر نشده‌است. آمار زایمان سزارین در بیمارستان‌های خصوصی علیرغم بخشنامه‌های مختلف وزارت بهداشت که زایمان سزارین را در صورت به خطر افتادن جان مادر و نوزاد فقط جایز می‌داند، هنوز هم بالا است. به‌نظر می‌رسد پذیرفتن ریسک بی‌هوشی و به تبع آن عمل باز هنوز هم در جامعه طرفداران خود را را دارد. برای تولد یک نوزاد در بیمارستان خصوصی در تهران حداقل باید شش میلیون تا هشت میلیون تومان هزینه کنید اگر نوزاد به موقع به‌دنیا بیاد و در اتاق مراقبت‌های ویژه نوزاد نباشد یا در دستگاه برای رفع زردی مدتی در بیمارستان نماند اینها کف هزینه‌های شماست در غیر این صروت به طور متوسظ ۱٫۵ تا ۲٫۲ میلیون تومان هر شب به این هزینه‌ها اضافه می‌شود.

علاوه برا این‌ها، تب جدیدی فراگیر شده که از تمایل به‌دنیا آمدن نوزادان در روزهای رُند سال خبر می‌دهد. تاریخ‌هایی مانند ۱۳۹۶/۶/۶ یا ۱۳۹۶/۵/۵ یا روزهایی که ماه‌های آنها رند است. برای به‌دنیا آمدن نوزادتان در این روزها باید زیرمیزی بدهید. حتی اگر زایمان در همان روز اتفاق بیفتد تا قبل از زیرمیزی دادن شما در نوبت عمل جراحی قرار نمی‌گیرد. البته در این روش پزشکان نوزادان رسیده را با یکی دو روز خطای تولد، دیرتر و یا زودتر به‌دنیا می‌آورند. هزینه‌های زایمان سزارین خارج از تعرفه بیمه‌های معمولی است و برای سرشکن کردن آنها باید از بیمه‌های تکمیلی کمک بگیرید اما ظاهراً به‌دلیل عدم آموزش مناسب مادران پیش از تولد کودک و همراهی نکردن ماماها و عدم استقبال پزشکان زنان از زایمان طبیعی، خیلی از مادران از ترس از دست دادن حمایت پزشکشان سزارین را انتخاب می‌کنند.

ریسک عمل سزارین و تأثیر داروهای بیهوشی به تأیید سازمان‌های مختلف نظارت‌گر تا حد زیادی رسیده‌است اما داستان صف‌های طولانی بیمارستان‌های خصوصی از یک چشم‌وهمچشمی پنهان در این قصه خبر می‌دهد، مهمانی‌های اتاق‌های وی‌آی‌پی بیمارستان‌های خصوصی و ازشروع شدن مراحل پا گذاشتن به جشن‌های مختلف به بهانه نوزاد از جشن تولد و جشن سیسمونی تا جشن دندانی و گفتن از پوشک خبر می‌دهد.

پایان پیام

کد خبر : 54240 ساعت خبر : 0:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54240
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات