سیگار خیلی می‌چسبه لامصب

به گزارش پایگاه خبری گلونی، یه خبر هم داشتیم مخصوص علاقه‌مندان به صنعت دخانیات: «رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات: در ۵ ماهه‌ی سال جاری، با افزایش ۲۸ درصدی تولید و ۱۳ درصدی صادرات و کاهش ۵۸ درصدی واردات و ۴۷ درصدی قاچاق سیگار روبرو بوده‌ایم.»

خب این‌که شما پیگیر همچین خبری هستید، دو تا معنی بیشتر نداره: یا شما هم مثل من اهل بخیه هستید یا من هم مثل شما اهل بخیه‌ام. که در هر دو صورت خیلی مخلصم. اجازه بدید خبر رو یه جور دیگه بخونیم: «واردات سیگار کاهش و صادرات آن افزایش داشته است.» خب ماهایی که بعد از سیگار چایی می‌خوریم چون خیلی می‌چسبه لامصب و بعد از چایی سیگار می‌کشیم چون اونم خیلی می‌چسبه لامصب، باید با شنیدن این خبر خوشحال بشیم یا ناراحت؟ فرقی نداره، در هر صورت باید یه نخ سیگار بکشیم. چون تو ناراحتی سیگار خیلی می‌چسبه لامصب و تو خوشحالی هم نمیشه از سیگار گذشت.

این خبر دو روی متفاوت داره: اگر تولید سیگار افزایش داشته؛ یعنی سیگار تولید داخل قیمتش می‌کشه پایین. این خیلی خوشحال کننده است و از قدیم گفتن تو شادی سیگار خیلی می‌چسبه لامصب. اما اگر واردات سیگار کاهش داشته باشه؛ یعنی قیمت سیگار خارجی می‌کشه بالا و این خیلی آدم رو ناراحت می‌کنه و حتماً باید یه نخ بکشه که اعصاب کوفتیش آروم بشه. اما این خبر یه جنبه‌ی مخفی داره که خیلی واسه ما ایرانی‌ها غرورآفرین و خوشحال کننده است. دقت کردید؟ هر وقت جنس ایرانی می‌کشه پایین، جنس خارجی می‌کشه بالا. این نشون می‌ده اون‌ها خیلی از ما می‌ترسن.

خب می‌بینم که لبخند زدید و دارید به ایرانی بودن‌تون می‌بالید. یادتون نره بعد از بالیدن، سیگار خیلی می‌چسبه لامصب. این رو هم بگم که من بعد از نوشتن این مطلب باید یه نخ بکشم چون خیلی می‌چسبه لامصب. شما هم بعد از خوندن این مطلب یه نخ بکشید که خیلی می‌چسبه لامصب.

پایان پیام

کد خبر : 53055 ساعت خبر : 11:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53055
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات