فراوانی ۳۰ ساله‌ها در کشور

فراوانی ۳۰ ساله‌ها در کشور

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران که از سرشماری سال ۱۳۹۵ استخراج شده، میانگین سنی زنان برابر با ۳۱.۱ سال و میانگین سنی مردان برابر با ۳۰.۹ سال است. میانگین سنی متوسط سن افراد یک جامعه است و از تقسیم مجموعه حاصل ضرب‌های هریک از سنین منفرد در فراوانی افراد در آن سن، به کل جمعیت حاصل می‌شود. فراوانی این سن‌ها را باید در جامعه جدی گرفت. سنی که روی کاغذ باید به شکوفایی شغلی رسیده‌باشید و حوالی اهداف مهم زندگی‌تان باشید. سروسامان اقتصادی داشته باشید وب رای تعامل با جامعه آماده باشید اما از همه این چشم‌اندازها به‌نظر می‌رسد ۳۰ ساله‌ها دنبال نیمه‌گمشده‌شان باشد.

فراوانی ۳۰ ساله‌ها در کشور

شاحص سن ازدواج در پسران ۳۵ سال و در دختران به بالای ۳۰ سال رسیده‌است. این یعنی شما به اهدافی که می‌خواهید نرسیدید و هنوز برای گرفتن مهم‌ترین تصمیم زندگی‌تان دل‌دل می‌کنید. برای رسیدن به آینده‌ای درخشان باید قدر این دهه از زندگی را خوب بدانید، دهه سوم زندگی پر از حس شکوفایی و پذیرفته شدن در اجتماع است. آدم‌ها به تریبون‌های هدف در کار و حرفه خود می‌رسند و روی بزرگ‌کردن دامنه وسعت آرزوهایشان تمرکز می‌کنند. دهه سوم زندگی برای خیلی‌هایمان این خصوصیات آشنا را ندارد. حتی برای ورود به بازار کار هم کارآفرینان و بخش‌های دولتی برای جذب نیروهایی در این سن دل‌دل می‌کنند. انگار آنها روی لبه تیغ بی‌توجهی دولت هستند، به اندازه یک نیروی صفر کاری نمی‌توان روی تجهیزشان انرژی گذاشت ولی می‌دانیم که آنها مصمم هستند.

هرچقدر که سن امید به زندگی را بالا و پایین کنید باز آدم‌ها در حوالی ۳۰ سالگی انگار ناامیدترند. آن‌ها هنوز از آرزوهایشان دست نکشیدند اما شرایط جامعه آنها را وادار به عقب‌نشینی می‌کند. نیروهای جوان کاری در راهند، نیروهایی که چالش دهه سوم عمرشان را تجربه نکردند آنها درست روی طول و عرض جغرافیایی موفقیتند، همان‌جایی که باید به اقتضای سنشان باشند، این برای افرادی با این میانگین سنی ۳۰ سال ترسناک است، انگار آنها از اوج جوانی هول‌هولکی به پیریِ یک‌باره پرتاب می‌شوند.

پایان پیام

کد خبر : 51824 ساعت خبر : 1:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51824
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات