قاعده بازی در شمال شهر

قاعده بازی در شمال شهر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، انوشیروان محسنی‌بندپی؛ رییس سازمان سازمان بهزیستی کشور گفت: «آمار طلاق در شمال تهران نسبت به جنوب تهران و سایر شهرستان‌های این استان به مراتب بیشتر است.»

برای بررسی فراوانی طلاق باید جای کم‌طاقتی‌هایمان را بشناسیم، از کوره در رفتن‌ها و بی‌حوصلگی‌هایمان را اندازه بگیریم. این روزها برای طلاق گرفتن دنبال بهانه هستیم، به‌خودمان هم رحم نمی‌کنیم، معیارهایمان برای ازدواج تغییر کرده‌اند. از الگوهای قدیمی با همه وجود دوری می‌کنیم، در هیچ دوره‌ای اینقدر بی‌تکلیف در زندگی وارد نشده بودیم. به نسخه‌های قدیمی‌تر، مثل نسخه‌های پدرها و مادرهایمان برای نجات زندگی مشترکمان اعتقادی نداریم، سرسختانه راه خود را می‌رویم. قید مشاوره کردن را به‌طور کامل زده‌ایم. طلاق‌های این دوره بیشتر از آنچه در ذهنمان تصور کنیم دم دستی‌اند. به یکدیگر فرصت رشد نمی‌دهیم. انگار در وقت اضافه هستیم و همه امتیازات زندگی را یک‌جا می‌خواهیم رفاه مالی و اقتصادی را بیشتر از همه می‌خواهیم. بی‌طاقت شده‌ایم و گام‌به‌گام رفتن همراه هم را فراموش کرده‌ایم.

قاعده بازی در شمال شهر

دوران عاشقانه‌هایمان زودگذر است. فرصت خوردن چای داغ و گفتن از دلتنگی‌ها را در کنار هم هدر می‌دهیم. زندگی‌مان را وقف هویت مجازی‌مان می‌کنیم. در اینستاگرام آدم‌های شادتری هستیم تا در زندگی واقعی، برای همین خودمان را وقف آنجا می‌کنیم و از خود واقعی‌مان دور می‌شویم. دنیایمان در به رخ کشیدن‌های حقیقی و مجازی خلاصه می‌شود، توان جا ماندن از دیگران و ادامه دادن مسیر به تنهایی را نداریم. پا به پای آنها می‌دویم تا از خودمان فرار کنیم از همه آنچه که اشتراکات زندگی مشترک است با همه وجود می‌گریزیم. ما به هزینه‌های مادی بها نمی‌دهیم به هزینه‌های روحی و معنوی خود هم همین‌طور، وقتی شمال شهری باشی، جنس دغدغه‌هایت کمی با دیگران فرق می‌کند. فکر می‌کنی می‌توانی تاوان روان خسته‌ات را هم با حساب‌های مالی همیشه در گردش بدهی. فکر می‌کنی کم‌نیاوردن یعنی همین. بی‌طاقتی‌هایمان را در خانه جا می‌گذاریم و از زندگی مشترک به سادگی می‌زنیم بیرون. این قاعده بازی این روزهای بعضی‌هاست.

پایان پیام

کد خبر : 52543 ساعت خبر : 12:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52543
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات