ماتروشکای کی بودی تو؟

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: اولین تاکسی بدون راننده روسیه با نام «ماتروشکا» مراحل پایانی آزمایش خود را می‌گذراند و بزودی در خیابانهای این کشور از آن استفاده خواهد شد.

البته این نوع ماشین‌ها خیلی وقته که تو کشور خودمون مورد استفاده قرار می‌گیره؛ یعنی اگه روس‌ها و آمریکایی‌ها و گوگل فکر می‌کنن که اولین‌ها در این حوزه هستن حسابی اشتباه می‌کنن، چون ما راننده‌هایی داریم که هم هستن هم نیستن، یعنی طرف پشت ماشین همه کاری می‌کنه به جز رانندگی از استوری گرفتن و برگزاری کنسرت و ساختن فیلم کوتاه بگیر تا پیچیدن نسخه‌های پزشکی و اقتصادی و سیاسی و جابجا کردن نوبت عمل قلب و فروش جزوه‌های کنکور و جابجایی ژن و ویرایش ژن‌های بد به ژن‌های خوب. اون‌وقت خارجی‌ها هنر نکردن که تو جاده‌هایی که سال تا سال آدم ازش رد نمی‌شه ماشین بی‌راننده تست می‌کنن، اگر راست می‌گن یکی از همین ماشین‌ها را بیارن تو چاده چالوس تست کنین یا تو ترافیک اتوبان همت غرب به شروق تو ساعت ۷ شب. دوبار که ماشین ترمز کنه تو اون ترافیک؛ کل سیستمش گیم اور می‌شه و باید دوباره روش کار تحقیقاتی انجام بدین. دو تا سرعت‌گیر ببینه و نتونه ارتفاعش رو با ارتفاع سنج فوق مدرنش تخمین بزنه، کل تحقیقاتون دود می‌شه می‌ره هوا.

پس کی شما دانشمندان می‌خواین بفهمین ساختن ماشین بدون راننده هیچ امتیازی نیست، زیادی پای فیلم‌های تخیلی نشینین. این‌همه تو همون فیلم‌ها از عواقب جنگ آدم‌ها و ربات‌ها می‌گن و همه‌مون باورش کردیم به‌جز خود شما که این ربات‌ها رو می‌سازین؟! به جای هزینه کردن روی این تحقیقات یه فرمولی واسه باز کردن گره‌های کور ترافیک‌ها ارائه بدین. حالا گیریم چهار تا ماشین بدون راننده هم فرستادین بین مردم، به‌جز سلفی گرفتن باهاشون و پز دادن به اینکه ما ژنمون کارش درسته که تونستیم سوار این ماشین‌ها بشیم، کار دیگه‌ای هم می‌شه کار؟ حالا از فردا همین ماشین‌های رباتیک واسه دنیا شاخ می‌شن و با یه ویروس جهانی از روی مردمش رد می‌شن!

پایان پیام

 

کد خبر : 52805 ساعت خبر : 10:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52805
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات