مردم چرا این طوری شدند

مردم چرا این طوری شدند

پایگاه خبری گلونی، علیرضا لبش: ما مردم ماشین‌هایی با بهترین تودوزی و مبل‌هایی با بهترین کیفیت چرم و پارچه می‌خریم و برای آنها کلی پول پرداخت می‌کنیم، اما موقع استفاده روی آنها نایلون یا ملافه می‌کشیم تا کثیف نشوند و هیچوقت رنگ واقعی و کیفیت اصلی مبل‌ها و نشیمن‌های خود را احساس نمی‌کنیم. ما کلا روی نایلون یا ملافه می‌نشینیم و دل‌مان خوش است که زیر پارچه و پلاستیک بهترین و نرم‌ترین پارچه دنیا قرار گرفته است.

ما تلویزیون‌هایی دو برابر اندازه خودمان می‌خریم و با آنها سریال‌های مختلف ترکی و کره‌ای تماشا می‌کنیم و برای سرنوشت تک تک قهرمان‌های سریال‌ها اشک می‌ریزیم و گاهی برای حل شدن مشکلات‌شان نذر و نیاز می‌کنیم اما در خیابان با دیدن آدم‌های گرفتار همشهری و هم محلی خود، بی‌اعتنا از کنارشان می‌گذریم و می‌گوییم: دنده‌اش نرم. می‌خواست کار کنه یا می‌خواست مشکل نداشته باشه. به من چه مربوط. با این حال شب‌ها که تلویزیون‌های بزرگمان را خاموش می‌کنیم، با خیال راحت و وجدان آسوده سر به بالش می‌گذاریم و از آنجایی که کلا کتاب نمی‌خوانیم، کتاب بالینی هم نداریم و تا صبح خروپف می‌کنیم و شخصیت‌های محبوب سریال‌هایمان را به خواب می‌بینیم که از دست ما راضی و خوشنود هستند.

مردم چرا این طوری شدند

ما از معتادها متنفریم و حتی اعتقاد داریم معتاد متجاهر حقش همان است که در گور بخوابد یا وسط زمستان و در برف توی کارتون یخچال از سرما کبود شود. ما حتی اگر معتادی در مجلسی ببینیم، مثل بیمار ناقل با او برخورد می‌کنیم و سه متر از او دور می‌نشینیم که نکند اعتیادش به ما سرایت کند. ما از اینکه قاچاقیان مواد مخدر به اشد مجازات می‌رسند خوشحالیم و وقتی قرار است که مواد مخدر کشف شده را در ملا عام بسوزانند، همگی جمع می‌شویم و با تماشای این صحنه به وجد می‌آییم و البته کمی هم بخوری می‌شویم، اما اگر در مجلسی خصوصی تعارفی بزنند و اصرار کنند، دودی هم می‌گیریم و برای نشکستن دل صاحبخانه تا ته مواد با آنها همراهی می‌کنیم.

ما در اداره‌هایمان یا چرت می‌زنیم یا با تلفن اداره با دوستان و خویشان‌مان گپ می‌زنیم یا در شبکه‌های مجازی برای دوستان و آشنایان لطیفه‌های بامزه و نکات پندآموز می‌فرستیم. تعدادی از این نکات واقعا پندآموز هستند. مثلا به دلایل عقب‌افتادگی و تنبلی در جامعه اشاره می‌کنند.

با وجود این همه سخت‌کوشی در ادارات ما عاشق تعطیلات هستیم و برای تعطیلات از چند ماه قبل برنامه‌ریزی می‌کنیم. ما بعد از اینکه کلی برای تعطیلات برنامه‌ریزی کردیم و بسیار برای آمدن روزهای تعطیل بی‌صبری کردیم و روزها را شمردیم، در روزهای تعطیل در خانه‌هایمان لم می‌دهیم و سریال و مسابقات ورزشی تماشا می‌کنیم و گاهی با تلفن منزل با دوستان و خویشانمان گپ می‌زنیم و در اکثر مواقع در شبکه‌های مجازی برای دوستان و آشنایان لطیفه‌ها و کلیپ‌های تصویری بامزه و نکات پندآموز می‌فرستیم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51828 ساعت خبر : 0:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51828
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات