هر ۳۳ دقیقه یک ایرانی می‌میرد

هر ۳۳ دقیقه یک ایرانی می‌میرد

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: ایرج حریرچی؛ قائم مقام وزیر بهداشت گفت: «حوادث ترافیکی در کشور ما سومین عامل مرگ‌ومیر هستند و در هر ۳۳ دقیقه یک نفر به‌دلیل این حوادث در کشور ما فوت می‌کند.»

همیشه فکر می‌کنیم مرگ مال همسایه است، همه فرهنگسازی‌ها درباره رعایت قانون درجاده‌ها انجام شده اما به‌نظر می‌رسد برای ما رعایت قانون کار سختی است، خودمان را هم دور می‌زنیم چه برسد به پلیس سرچهارراه‌ها و یا پلیسی که در گردنه کوه استتار کرده که ثابت کند حواسش حسابی جمع است. هنوز هم سر پله اول بستن کمربند ایمنی در جا می‌زنیم، شانه خاکی جاده‌ها را اوج خلاقیت‌مان برای دور زدن ترافیک می‌دانیم، ما راننده‌های بیش‌فعال خیابان‌ها و جاده‌ها هستیم. وقتی هنوز در اتوبان دنده عقب می‌گیریم، وقتی بین خطوط نمی‌توانیم حرکت کنیم، وقتی از معاینه فنی طفره می‌رویم، یعنی واقعاً امیدی به ما نیست. سرانه این تصادفات ثابت می‌کند دلمان برای خودمان نمی‌سوزد.

هر ۳۳ دقیقه یک ایرانی می‌میرد

قرارنیست چیزی به نام قانون را در زندگی جدی بگیریم. پشت فرمان هر کاری انجام می‌دهیم غیر از رانندگی از جواب دادن گوشی تا استوری گرفتن و برگزاری کنسرت. جاده‌ها هم که ساز خودشان را می‌زنند، گاهی حواسمان جمع است اما علائم هشدار دهنده ضعیف عمل می‌کنند، چاله‌های فضایی جاده‌ای جانمان را می‌گیرند، ماشین‌هایمان در تست‌های قبل از عرضه رد می‌شوند اصلاً چیزی به نام جاده تست در کشور وجود ندارد، اولین اصل برای ساخت خودرو و بررسی کیفیت آن همین جاده‌های تست خودرو هستند.

ما خودروها را در جاده‌های واقعی تست می‌کنیم. مردانه به دل خطر می‌زنیم یا می‌میریم یا بالاخره ماشینمان را رام می‌کنیم. امدادهای مردمی هم که همیشه در حال فیلم گرفتن هستند، آن‌ها زودتر از اورژانس بالای سر مصدومان جاده‌ای می‌رسند اما حواسشان به کار بندی و وضوح تصویر از انفجار خودرو است تا نجات جان مصدومان. شاید اگر گوشی‌هایمان را کنار می‌گذاشتیم این آمار کمی به نفع بازماندگان حوادث رانندگی و ترافیکی تغییر می‌کرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 52317 ساعت خبر : 1:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52317
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات