وزارت راه اعتبار ازنا- شازند را پرداخت کند

وزارت راه اعتبار ازنا- شازند را پرداخت کند.

استاندار لرستان بر ضرورت پرداخت اعتبارات پروژه چهارخطه ازنا – شازند از سوی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با حضور وزیر اطلاعات در سخنانی با تاکید بر اینکه اگر قرار است از رکود خارج شویم بالاخره یک گیرهایی در ساختار دولتی وجود دارد و اول باید آنها را حل کنیم اظهار داشت: این ها را باید حل و فصل کنیم، در غیر این صورت رونق اقتصادی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه از بانک‌های دولتی در استان رضایت داریم اما بانک‌های خصوصی که ۴۰ درصد منابع را دارند تنها ۱۸ درصد در استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند گفت: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و شورای تامین همواره برای بهبود فضای اقتصادی استان بسیج هستند.

استاندار لرستان با بیان اینکه بانک اعلام می‌کند وثایق خارج از طرح می‌خواهم، این اولین گیر در ساختار بانک‌ها است و سرمایه‌گذار در این مرحله می‌ماند گفت: بخش‌نامه بانک مرکزی ابلاغ می‌کند و به بانک می‌گوییم عمل کن و بانک می‌گوید باید هیئت‌مدیره من در تهران تائید کند، بانک‌ها این بخش‌نامه‌ها را قبول ندارند و می‌گویند ما هیئت‌مدیره داریم و کاری با بانک مرکزی نداریم.

بازوند با اشاره به اینکه گردش کاری بین صندوق توسعه ملی و بانک‌ها شش ماه  طول می‌کشد گفت: در حوزه تفویض اختیارها به استان‌ها نیز نمی‌شود در یک منطقه‌ای انتظار رونق اقتصادی داشت اما اختیاری نداشته باشی.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را همه اعتقاد داریم نسخه شفابخش اقتصاد است اما قوانین مغایر با اقتصاد مقاومتی بسیار است گفت: در این شرایط حرکت اقتصاد کند می‌شود و جهش صورت نمی‌گیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه شهرک پتروشیمی لرستان حدود سه سال است گرفتار بوده تا برود در هیئت دولت مجوز بگیرد و از او عوارض نگیرند گفت: در استان ۴۵۰ کیلومتر خطوط لوله نفت داریم و این در حالی است که هرکاری می‌کنیم مجور ۷۰ هزار بشکه نفت خام را به لرستان نمی‌دهند.

بازوند ادامه داد: این خطوط لوله فقط مشکل زیست محیطی و تخریب برای لرستان ایجاد کرده است گفت: اگر سرمایه‌گذاری با اهلیت در این زمینه وجود دارد به استان معرفی کنید چرا که سه سال است هرکاری می‌کنیم نمی‌توانیم بیش از ۳۰ هزار بشکه نفت خام  برای استان مجوز بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جاده ازنا- شازند جاده پرحادثه‌ای است و اعتبار ملی ندارد گفت: یا وزارت راه و شهرسازی اعتبارات اختصاص‌یافته برای آن را پرداخت کند یا از محل نقاط حادثه‌خیز اعتباری از آن بگذارند.

کد خبر : 52855 ساعت خبر : 11:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52855
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات