پخش زنده دعای عرفه از شبکه‌های مختلف سیما

پخش زنده دعای عرفه از شبکه‌های مختلف سیما

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دعای عرفه فردا پنج شنبه به صورت زنده از شبکه‌های  مختلف سیما پخش می شود.

شبکه یک سیما ساعت ۱۴:۳۰ دعای عرفه را از صحرای عرفات آغاز می‌کند. شبکه دو سیما پخش «دعای عرفه» را از حرم حضرت معصومه(س)، ساعت ۱۵، توسط عباس حیدرزاده آغاز می‌کند.

دعای عرفه توسط استاد انصاریان ساعت ۱۴:۲۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. شبکه چهار سیما از شاه چراغ مخاطبانش را از زمزمه «دعای عرفه» سید مهدی میرداماد بهره‌مند می‌کند.

شبکه پنج سیما پخش «دعای عرفه» را از حرم عبدالعظیم حسنی بر عهده دارد. در این مراسم که از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می‌شود، منصور نورایی دعای عرفه را می‌خواند. شبکه قرآن و معارف سیما از حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) زمزمه‌های «دعای عرفه» را از زبان مهدی سماواتی برای مخاطبانش پخش می‌کند. این مراسم ساعت ۱۶ آغاز می‌شود.

پخش زنده دعای عرفه از شبکه‌های مختلف سیما

دوربین‌های شبکه افق با استقرار در مسجد مقدس جمکران، از ساعت ۱۵:۳۰ مراسم معنوی «دعای عرفه» را پخش می‌کند. قرائت این دعای شریف توسط حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا محمدی صورت می‌گیرد.

ایران از شمال با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان، از شرق با افغانستان و پاکستان و از غرب با ترکیه و عراق همسایه است و همچنین از شمال به دریای خزر (کاسپین) و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان محدود می‌شود، که دو منطقهٔ نخست از مناطق مهم استخراج نفت و گاز در جهان هستند.

پایتخت، بزرگ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اداری ایران، شهر تهران است. ایران یک قدرت متوسط و منطقه‌ای مهم در خاورمیانه است که به‌خاطر ذخایر بزرگ سوخت فسیلی‌اش که شامل بزرگترین میدان گاز طبیعی در جهان و چهارمین ذخایر نفتی بزرگ کشف و تأیید شده می‌شود، نفوذ و نقش قابل توجهی در امنیت بین‌المللی انرژی داشتهو صنعت نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی در ایران پیشتاز است. همچنین ایران میراث فرهنگی غنی دارد که بخشی از آن به عنوان ۱۹ میراث جهانی در یونسکو ثبت شده‌است که به عنوان چهارمین رتبه در آسیا و ۱۲مین رتبه در جهان است. ایران به واسطهٔ قرار گرفتن در منطقهٔ میانی اوراسیا موقعیتی راهبردی دارد.

پایان پیام

کد خبر : 52686 ساعت خبر : 3:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52686
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات