پیامک‌ سرویس مدارس رسید

پیامک‌ سرویس مدارس رسید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پورسیدآقایی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بااشاره به کارت بلیت دانش آموزی گفت: «سیستمی پیش‌بینی شده است که براساس آن دانش‌آموزی که دارای کارت‌بلیت دانش‌آموزی است، به محض ورودش به مینی‌بوس مدرسه، حضورش به خانواده پیامک می‌شود.»

پیامک‌ سرویس مدارس رسید

پایش دانش‌آموزان در راه رسیدن به مدرسه یکی از وظایف وزارت آموزش‌وپرورش است که برای انجام آن به بهترین شکل نیازمند موازی‌کار در کنار سازمان‌های مانند شهرداری‌ها و اداره راهنمایی و رانندگی است. به‌روز کردن سرویس مدارس، استفاده نکردن از برخی ماشین‌ها به عنوان سروریس که ضریب امنیت پایینی دارند و جی‌پی‌اس‌های متصل به سرویس می‌تواند باعث بروز خطاهای تکراری با درصد بالا را بگیرد. آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در بخش افراد پیاده و آموزش استفاده از پل‌های عابر پیاده به دانش‌آموزان هم مباحث ساده‌ای هستند اما با این آموزش‌ها از بروز خطاهای منجر به جراحت و مرگ بسیاری جلوگیری می‌شود.

افزایش ۱۰ درصدی هزینه سرویس‌های مدارس در کشور تا کنون به تأیید رسمی رسیده‌است باید در ازای این افزایش قیمت، شاهد تغییر در شاخص ضریب امنیت و بالا رفتن آن باشیم. بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس اغلی از طریق نظارت‌های انتظامی و استعلام از پلیس و ارگان‌های خاص صورت می‌گیرد و این باعث ایجاد حس اعتماد و آرامش در خانواده‌ها می‌شود. تمایز سروریس مدارس از ماشین‌های سواری، آرم‌دار کردن آنها؛ ملزم کردن دانش‌آموزان به رعایت قوانینی مانند بستن کمربند، استفاده از حداکثر ۴ سرنشین در ماشین و استفاده از مراقب دانش‌آموزان در سرویس‌های مدارس و وسایل اطفای حریق در آنها از شرایط اولیه احراز صلاحیت آنهاست. دسترسی به این امکانات باید در تمامی مناطق شهری و کشوری یکسان باشد و در اختیار همه دانش‌آموز متقاضی استفاده از سرویس مدارس قرار بگیرد. رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و آموزش آن به دانش‌آموزان در سنین پایه می‌تواند تا حد زیاد باعث ایجاد خودمراقبتی در آنها شود اما نظارت‌ها و پایش‌ها عوامل مدرسه در زمان ورود و خروج دانش‌آموزان همواره باید اعمال شود.

کد خبر : 54237 ساعت خبر : 0:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54237
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات