چالش گذشتن بچه از پوشک

چالش گذشتن بچه از پوشک

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: این روزها به لطف فضای مجازی، جشن‌های تازه‌ای به زندگی ایرانی‌ها راه پیدا کرده‌اند. بهانه بیشتر این جشن‌ها بچه‌ها هستند.

دهه نودی‌ها به لطف والدینشان حسابی لوس می‌شوند. از همان روز اول زندگی ریخت‌وپاش کردن را شروع می‌کنند. پدر و مادرها هم اغلب سنت‌های قدیمی و جدید را با هم تلفیق می‌کنند و بهانه‌های جشن را جور می‌کنند، حتی اگر این بهانه‌ها هم تمام شود دست به ابداعات تازه می‌زنند تا از بازار داغ چشم‌وهم‌چشمی‌ها جا نمانند. طی ده سال اخیر آنها از مراسم چیدمان جهیزیه خودشان شروع کرده‌اند که از سنت‌های قدیمی است اما در ورژن جدید آن از همه ابزار رسانه‌ای برای پررنگ‌تر کردن حواشی آن استفادم می‌شود. بعد هم مراحل استاندارد برای جشن ازدواج را طی می‌کنند؛ اما وقتی پای بچه در میان باشد، جنس ریخت‌وپاش‌ها تغییر می‌کند. از جشن تعیین جنسیت شروع می‌شود، در این جشن جواب سونوگرافی تعیین جنسیت را به قنادی می‌دهند تا با توجه به آن در داخل کیک از روکش آبی برای پسر و روکش صورتی برای دختر استفاده کند.

چالش گذشتن بچه از پوشک

جشن سیسمونی هم از نسخه خارجی آن گرفته شده، در این جشن سیمونی بچه را به نمایش می‌گذارند و مهمان‌ها کم و کاست آن را با هزینه خودشان جبران می‌کنند، البته به نظر می‌رسد رودربایستی معمول باعث می‌شود مهمان را وارد بازی خرید سیسمونی نکنند. جشن دندانی که به مناسب رویش اولین دندان کودکان گرفته می‌شود هم یکی از این جشن‌هاست که با تم خاصی و آش دندانی و کیک‌به شکل دندان همراه است، بعد از آن نوبت به جشن خداحافظی با پستونک و پوشک و شیشه شیر می‌رسد.

این روزها پدر و مادرها همه مراحل رشد نوزاد را یک چالش می‌دانند و شادی موفقیت در این چالش‌های بزرگ را با دیگران تقسیم می‌کنند. بهانه این جشن‌ها هر چه که باشد یک پیام بزرگ دارد، نسل جدید قرار نیست با بحران بی‌کاری، کمبود آب و مشکل مسکن، مثل ما کنار بیاد، آن‌ها همیشه مرکز توجهات جمعی قرار دارند و فشارهای اجتماعی را به این سادگی تحمل نمی‌کنند، کاش برای بالا رفتن هوش اجتماعی کودکان نسل جدید به روش امتحان پس داده‌شده‌ را هم امتحان کنیم!

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 53408 ساعت خبر : 11:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53408
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات