چین و فرانسه خیابان‌های ایران را فتح کردند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دیگر نمی‌توان گفت که چینی‌ها کم‌کم دارند بازار اتومبیل ایران را فتح می‌کنند؛ آن‌ها حالا فاتحان خیابان‌های ایران هستند. زمانی کسی باور نمی‌کرد که خودروسازان ژاپنی از خودروسازان آمریکایی و آلمانی جلو بزنند و کسی فکر نمی‌کرد که خودروسازان کره‌ای از خودروسازان ژاپنی جلو بزنند اما این اتفاق‌ها افتاد. شاید کسی هم فکر نمی‌کرد که خودروسازان چینی صادرات خودروهای خود را به بازار اروپا شروع کنند.

این روزها، روزهای رونق و حضور برندهای چینی در خیابان‌های ایران است. در شهرهای بزرگ، به‌ویژه این برندها بیشتر به چشم می‌آیند. خودروهایی که حالا دیگر نه در فهرست خودروهای بی‌کیفیت، بلکه در فهرست بالای خودروهای باکیفیت بازار هستند. شرکت‌های بزرگ چینی که حالا کم‌کم دارند وارد بازار اروپا می‌شوند، بازار ایران را هم فتح کرده‌اند.

کیفیت خوب این ماشین‌ها، قیمت مناسب‌شان و انواع و اقسام آپشن‌هایی که به مشتری ارائه می‌دهند، باعث شده است تا مردم لذت سوارشدن بر ماشین‌های چینی را به ماشین‌های تولید داخل ترجیح دهند.

از آن سو فرانسوی‌ها هستند که رقیب مهمی برای چینی‌ها به‌شمار می‌آ‌یند. مهمترین فرانسوی بازار ایران یعنی شرکت رنو با انواع و اقسام مدل‌های سدان و شاسی بلند، سعی در کنارزدن رقیب چینی دارد. به نظر می‌رسد بازار اتومبیل ایران تبدیل به یک دوقطبی چینی – فرانسوی شده است؛ یک دوقطبی که خودروسازان داخلی را قیچی خواهد کرد یا شاید قیچی کرده است.

در شرایطی که سایپا بعد از سال‌ها اولین مدل از یک خودروی دنده اتوماتیک به‌نام کوییک را وارد بازار خواهد کرد که آن هم مانند هندوانه سربسته معلوم نیست که از چه کیفیت و عملکردی برخوردار باشد، شرکت‌های فرانسوی و چینی با انواع و اقسام ماشین‌های دنده اتوماتیک و تیپ ترونیک، رضایت مخاطبان را به‌دست آورده‌اند و همچنان در حال یکه‌تازی هستند. بازار خودروی ایران در قبضه چینی‌ها و فرانسوی‌ها است؛ شک نکنید.

 

رتبه‌بندی موسسه جی‌دی‌پاور

موسسه جی‌دی‌پاور چیست و روش کار او چگونه است؟ 

پایان پیام

کد خبر : 52219 ساعت خبر : 2:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52219
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات