کتاب جهان خانگی ما منتشر شد

کتاب جهان خانگی ما منتشر شد

کتاب «جهانِ خانگیِ ما؛به‌سوی یک انسان‌شناسی فضای خانگی» دستاورد پژوهش انجام شده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی  این پژوهش در دو بخش اصلی ابتدا به معرفی حوزۀ علمی انسان‌شناسی فضای خانگی و ضرورت‌ها و حوزه‌ها و تاریخچۀ آن پرداخته می‌گیرد و درصدد است با اتکا به داده‌های یک پژوهش میدانی، درک «امروز» و «اینجا» از مطلوبیت فضای خانه را توصیف و تحلیل کند.

کتاب جهان خانگی ما منتشر شد

زهرا غزنویان، صاحب این اثر، تلاش کرده تا به این سؤال پاسخ دهد که خانه در ذهنیت امروز ما باید واجد چه ویژگی‌هایی باشد و به‌عنوان یک رسانه، امکان ارتباط بین کدامین حوزه‌ها را فراهم آورد؟

پژوهشگر این اثر تأکید می‌کند که انسان‌شناسی فضای خانگی، به‌دنبال پرسش از همین بدیهیات روزمره است و دربارۀ هرآنچه ذیل فضای خانه وجود دارد طرح مسئله می‌کند. وی با طرح پرسش‌هایی مانند اینکه خانه چطور یکی از مهم‌ترین اشکال سازمان‌دهی اجتماعی فضاست؟ فضاهای خانگی ما در گذر زمان چه تغییراتی کرده‌اند و چرا؟ چگونه فضاهای درونی خود را از معرض دید دیگران دور نگه می‌داریم، تا چه حد این کار را انجام می‌دهیم و علت آن چیست؟ فضای خانه را چطور تفکیک کرده و بین اعضای خانواده تقسیم می‌کنیم؟ برای زیبایی و تزیینات خانه چه تصمیماتی می‌گیریم و منشأ آن‌ها چیست؟ تصریح می‌کند که این‌ها بخشی از سؤالاتی است که انسان‌شناسی فضای خانگی قصد پاسخ‌دادن به آن‌ها را دارد.

کتاب جهان خانگی ما منتشر شد

کتاب «جهانِ خانگیِ ما» سعی دارد با رویکردی انسان‌شناختی، خواسته‌های ساکنان را در قالب یک مدل، ترسیم و تفسیر کند.

کتاب «جهانِ خانگیِ ما» در ۲۸۲ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.

مقدمه این  کتاب را اینجا مشاهده کنید.  مقدمه کتاب جهان خانگی ما

پایان پیام

 

کد خبر : 53242 ساعت خبر : 7:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53242
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات