کوه‌خواری، زمین‌خواری و جنگل‌خواری در لرستان

کوه‌خواری، زمین‌خواری و جنگل‌خواری در لرستان

یک مسئول در اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: مرغوب‌ترین و مستعدترین اراضی کشاورزی و جنگل‌ها در لرستان و کشور تغییر کاربری داده می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، بهرام رمضانی، اظهار کرد: از بین رفتن اراضی و زمین‌های کشاورزی و ساختن برج‌ها و هتل‌ها با هزینه هنگفت و گرفتن وام‌های کلان توسط افراد ذی نفوذ وجود دارد و به موضوعی انکار ناپذیر تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: بحث زمین خواری و کوه خواری در مناطق چهارگانه حفاظت شده سالهاست که طبیعت کشور را درمی‌نوردد.
رمضانی ادامه داد: اینگونه رانت‌ها معمولا توسط افراد ضعیف و متوسط جامعه صورت نمی‌پذیرد قطعا در پشت این سناریوی عظیم تبدیل اراضی کشاورزی به برج و غیره و ذالک‌(زمین‌خواری و کوه خواری ) اشخاصی ذی نفوذ وجود دارند که سالها‌ست طبیعت زیبای لرستان و کشور را به نابودی کشانده‌اند.

کوه‌خواری، زمین‌خواری و جنگل‌خواری در لرستان

کارشناس مسئول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: متاسفانه قانون گریزی و قانون ستیزی از نمونه بارز اینگونه افراد بوده و با خون و پوست آنها عجین شده است. این افراد در بهترین نقاط کشور ساخت و ساز می‌کنند و گرفتن مجوز از دستگاه‌های اجرایی و مدیران دولتی برای آنان بسیار آسان است چرا که قانون در مورد آنان صدق نمی‌کند و دور زدن قانون و قانون گریزی از نمونه بارز این‌گونه افراد است.وی با بیان اینکه این‌گونه جانوران کوهخوار و زمین خوار و جنگل خوار را نه تنها در لرستان بلکه در همه جای ایران می‌توان دید، گفت: کنار دریا، در وسط جنگل‌های زیبا و در بهترین زمین‌های مرغوب کشاورزی می‌توان شاهد این فجایع بود.

رمضانی اظهار کرد: به امید روزی که هیچ قدرتی نتواند قانون را لغو کند و نادیده بگیرد. بشر امروزی به هیولایی تبدیل شده که چیزی جز یک رد پای سیاه از خود به جا نمی‌گذارد. انسان‌های به اصطلاح مترقی و پیشرفته در تضاد با محیط زیست هستند و این در حالیست که انسان‌های اولیه همراه و همگام با طبیعت بودند و کمترین خسارت را به طبیعت و محیط زیست وارد می‌ساختند.این فعال زیست‌محیطی تصریح کرد: گفته می‌شود انسان تنها موجودی است که به دست خودش نابود می‌شود چراکه برداشت ما در طبیعت بیشتر از ظرفیت واقعی آن است و بشر امروزه اجازه خود پالایی و ترمیم را به طبیعت را نمی‌دهد و در نهایت عدم توجه به توسعه پایدار کره زمین را نابود خواهد ساخت.

وی گفت: بشر امروزی به هیولایی تبدیل شده که جز یک رد پای  مخرب چیزی از خود بر جا نخواهد گذاشت و آیندگان از رفتارشان با طبیعت شرمسار خواهند شد.
پایان پیام
منبع: ایسنا

 

کد خبر : 53195 ساعت خبر : 1:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53195
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات