۲۵۲۰ غذای ایرانی داریم

۲۵۲۰ غذای ایرانی داریم

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: محسن رنجبر؛ مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی در آئین افتتاحیه دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، گفت: «حدود ۲۵۲۰ نوع غذا در ایران شناسایی شده و مکتب غذایی ایران در کنار دو مکتب غربی و چینی قرار گرفته است و مطالعات و نظرسنجی نشان می‌دهد که بهترین خاطرات ۸۶ درصد گردشگران در دنیا مربوط به تناول غذاست.»

البته علاوه بر این ۲۵۲۰ نوع غذای رسمی، حدود ۵۰۰۰ غذای غیر رسمی هم شناسایی شدن که حتی کسی که غذا رو درست کرده هم نمی‌تونه فرمول مواد اولیه‌ش رو پشت سر هم سه‌بار تکرار کنه، یعنی الان غذا رو بپزه، فردا نمی‌تونه با همون دستور دیروز ارائه‌ش بده. این مدل غذاها از سر ناچاری و برای جلوگیری از اسراف اضافه‌های غذا تو خونه‌ها به‌وجود میاد. البته بعد از رشد شبکه‌های مجازی به تعداد این غذاها اضافه کنه، جوری که هر کسی که از راه می‌رسه یه کانال غذاهای خلاق می‌زنه و تو اون گونه‌های نادر این غذاها رو به بقیه مردم آموزش می‌ده. تازه برای بعضی از دستورات هم کد وی‌آی‌پی ارائه می‌کنن که در این صورت بعد از پرداخت هزینه می‌تونین فرمول جادویی این دستورات رو داشته‌باشین.

۲۵۲۰ غذای ایرانی داریم

پختن این غذاها بین مادرانی که موقع سر زدن به تلگرام و تماشای سریال‌های محبوبشون غذاشون ته می‌گیره، متداول‌تره. بعد از اون می‌شه روی استعداد دانشجویان روی تهیه این غذاهای خاص حساب باز کرد. اون ۸۶ درصد گردشگرانی که از غذا خوردن یکی از تفریحاتشون در سفره با قورمه‌سبزی و کباب کوبیده و قیمه و دیزی و فسنجون از نردیک تعامل داشتن وگرنه اگر یکبار با ترکیب تن‌ماهی و ماکارونی و نیمرو از نزدیک برخورد می‌کردن تا کشور خودشون پیاده می‌دویدن و هر از گاهی برمی‌گشتن و به پشت سرشون نگاه می‌کردن و جیغ می‌کشیدن یا قورمه‌سبزی ته‌گرفته که یه نوع اسلحه سرد و گرم محسوب می‌شه به تورشون نخورده که عکس گذاشتن از غذا تو اینستاگرام از یادشون بره.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 53617 ساعت خبر : 1:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53617
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات