تدابیر ویژه در فصل زنده‌گیری پرندگان شکاری در لرستان

تدابیر ویژه در فصل زنده‌گیری پرندگان شکاری در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از اتخاذ تدابیر ویژه جهت جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی فتحی بیرانوند گفت: هر ساله با شروع فصل مهاجرت پرندگان شکاری، در استان لرستان تدابیر ویژه‌ای جهت حفاظت از این گونه‌های ارزشمند اتخاذ شده، به نحوی که کمترین آسیب‌پذیری را در مدت حضور در زیستگا‌ه‌های این استان داشته باشند.

وی افزود : لرستان با  داشتن دشت‌های وسیع و زیستگاه‌های مناسب هرساله از اواسط شهریور تا اواسط آذر ماه میزبان تعداد زیادی از انواع پرندگان شکاری است، که این امر لزوم برنامه ریزی دقیق و مطلوب جهت حفظ و حراست از این گونه‌ها را می‌طلبد.

تدابیر ویژه در فصل زنده‌گیری پرندگان شکاری در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان هماهنگی با نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی، گشت و کنترل مداوم در زیستگاه‌ها وبر خورد قاطع با متخلفین، استفاده از ظرفیت همیاران محلی و بومی ، رصد و شناسایی باندهای قاچاق پرنده و  شناسایی روش‌های جدید زنده‌گیری  را از جمله اقدامات این اداره کل در راستای حفظ این گونه‌های ارزشمند برشمرد.

فتحی بیرانوند بابیان اینکه در آخرین مصوبه شورای عالی حفاظت محیط‌زیست جرائم سنگینی برای زنده‌گیری این‌گونه‌های باارزش در نظر گرفته‌شده است، از دوست داران محیط زیست خواست هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه  ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدامات لازم به‌عمل آید.

پایان پیام

کد خبر : 54806 ساعت خبر : 2:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54806
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات