تشریح جزئیات مرگ پلنگ باشت

تشریح جزئیات مرگ پلنگ باشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با رد هرگونه پنهانکاری در خصوص مرگ پلنگ باشت، جزئیات مرگ این قلاده پلنگ را تشریح کرد.

به دنبال انتشار خبری گلونی در خبرگزاری تسنیم با تیتر “پنهان کاری علت مرگ پلنگ باشت پس از گذشت یک ماه” در تاریخ ۲۵ مهرماه، اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸ شهریورماه سالجاری پس از مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه آزاد حوزه شهرستان باشت توسط ماموران محیط زیست، لاشه به دامپزشکی شهرستان جهت بررسی انتقال داده شد و ماموران کلانتری، محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به صورت مشترک این موضوع را صورتجلسه کردند.

تشریح جزئیات مرگ پلنگ باشت

وی افزود: یزدان پرخید سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان باشت طی نامه‌ای رسمی به شماره ۲۴۴۰۲۷۲/۹۶ مورخ ۱/۷/۱۳۹۶ به محیط زیست اعلام کرد که در خصوص تلف شدن یک قلاده پلنگ واقع در حومه روستای بهره عنا از توابع این شهرستان که لاشه آن پس از حمل و انتقال توسط خودرو محیط زیست به این اداره تحویل داده شده بود، ضمن استشمام بوی بد از لاشه با بررسی بالینی، آثار ناشی از تیرخوردگی در لاشه مشاهده نشد و علت مرگ نیز قابل تشخیص نبود.

وی با یادآوری این موضوع که دامپزشکان می گویند با گذشت ۲۴ ساعت از زمان مرگ گونه، سم شناسی ممکن نیست، خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آزمایشگاه سم‌شناسی است و حتی استعلام ما از شیراز نشان داد که این استان نیز فاقد چنین آزمایشگاهی است و البته لاشه نیز به دلیل گذشت چند روز از مرگ، فاسد شده بود.

هاشمی گفت: تمامی این دلایل و توضیحات با ارسال دو نامه به استاندار نیز اعلام شد و هیچ گونه پنهان کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

پایان پیام

کد خبر : 55703 ساعت خبر : 1:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55703
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات