لرستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور

لرستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور

استاندار لرستان: تلاش و اقتدار مجموعه نیروی انتظامی، لرستان را به یکی از استان‌های امن کشور تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، استاندار لرستان در بیست‌وسومین همایش روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های استان در خـرم‌آبـاد گفت: با وجود کاستی‌ها، تلاش و اقتدار نیروی انتظامی، لرستان را به یکی از استان‌های امن کشور تبدیل کرده است .

خادمی تامین امنیت داخلی کشور را از اصلی‌ترین وظایف نیروی انتظامی دانست و افزود: پرسنل نیروی انتظامی با اقتدار و ارتباط نزدیک و صمیمی با مردم، به صورت شبانه‌روزی در جهت حفظ امنیت پایدار تلاش می‌کنند.

لرستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور

استان لرستان از استان‌های غربی ایران است. این استان ۲۸۳۰۸ کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.نرخ بیکاری در لرستان با ۲۰٫۲ درصد بالاترین نرخ بیکاری در ایران است. این استان سیزدهمین استان کشور از نظر جمعیت است و یکی از استان‌های پرجمعیت ایران به‌شمار می‌رود.

خرم‌آباد مرکز استان است. طبق آمار سال ۱۳۸۵، خرم‌آباد بیستمین شهر بزرگ کشور است. لرستان سرزمینی کوهستانی است و غیر از چند دشت محدود، سراسر آن را کوه‌های زاگرس پوشانده‌است.

اشترانکوه با ۴۱۵۰ متر ارتفاع بلندترین نقطه استان واقع در حدفاصل شهرستان‌های دورود، ازنا و الیگودرز و پست‌ترین نقطه آن در جنوبی‌ترین ناحیه استان واقع شده و حدود ۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

پایان پیام

کد خبر : 55834 ساعت خبر : 1:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55834
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات