محیط زیست توپ را در زمین قالی‌شویی‌های خرم‌آباد انداخت

محیط زیست توپ را در زمین قالی‌شویی‌های خرم‌آباد انداخت

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: “الهام برنا معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌ زیست لرستان مهم‌ترین مشکل واحدهای قالی‌شویی در سطح شهر خرم‌آباد را استفاده از آب شرب در شست‌وشو، عدم تصفیه پساب، وجود آلودگی‌های صوتی، و مصرف بیش‌ازحد آب بیان کرد.”

وضعیت آب شرب در کشور ما بحرانی است. این را هم من می‌دانم، هم شما، هم هرکس دیگری که در این کشور زندگی می‌کند. چطور ممکن است بحران به این بزرگی را قالیشویی‌ها ندانند؟ نمی‌شود دیگر‌ . اما آن‌چه باعث می‌شود با وجود این همه پیام و آگهی کمبود آب هنوز هم عده زیادی صرفه‌جویی نکنند اهمیت نداشتن موضوع است. آسیب‌هایی که ما به محیط زیست می‌زنیم روز به روز دامنه‌اش وسیع‌تر می‌شود. نتیجه شده این تابستان‌های داغ و خشکسالی‌های پیاپی. تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از آن.

محیط زیست توپ را در زمین قالی‌شویی‌های خرم‌آباد انداخت

استان لرستان در گذشته‌هایی که چندان هم دور نیست به سبب آب‌و‌هوای کوهستانی‌اش سرانه بارش سالانه‌اش قابل توجه بود اما چند سالی است که از آن آب‌و‌هوای چهار فصل که مثال‌زدنی بود خبری نیست. دلیل همه این‌ها آسیب‌هایی است که ما به محیط زیست اطراف‌مان وارد کرده‌ایم.

اگر صاحبان قالیشویی‌ها فکری به حال کار و کاسبی‌شان نمی‌کنند باید توسط ارگان مربوطه در این باره تصمیم‌گیری شود.

خرم‌آباد شهر صنعتی نیست که این آلودگی‌های محیط زیستی و مشکلات را به حساب چرخ صنعت بگذاریم. که اگر بود آمار بیکاری در این استان سر به فلک‌الافلاک نمی‌کشید.

پس حالا که لرستان همین آب‌و‌هوای خوب و طبیعت زیبا را دارد، حداقل تلاش کنیم همین یک قلم حفظ شود.

صرفه‌جویی در مصرف آب فقط مختص قالیشویی و کارخانجات و سازمان‌ها نمی‌شود. این موضوع باید در خانه‌ها هم فرهنگ‌سازی شود. ضمنا منظور از صرفه‌‌جویی فقط استفاده کم از آب نیست و سایر انرژی‌ها را نیز شامل می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 55773 ساعت خبر : 1:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55773
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات