نانواها از کوره دررفتند و حقیقت را فاش کردند

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، گفته‌است: «در مورد کیفیت نان مشکلاتی وجود‌دارد و لازم است تا مسائل موجود را از زبان تولیدکنندگان و نانوایان بشنویم تا بتوانیم در پیمودن برنامه‌هایی که برای افزایش کیفیت نان طراحی خواهد شد موفق عمل کنیم». ما هم در جمع نانوایان حاضر شدیم و نظر آنها را جویا شدیم و شما را هم در جریان قرار می‌دهیم.

جمعی از نانواها درباره مشکلات گفتند: راستش یکی از مشکلات ما اینه که جوش شیرین، کم داریم و وقتی جوش‌شیرین کم باشه، نون هم قوام خوبی نداره و صدای مشتری درمی‌آد. اگه مسئولان، جوش شیرین رو بیشتر کنن ما دیگر مشکلی نداریم و خیلی ممنون می‌شویم. راستی زاج سفید و سولفات مس‌مون هم تموم شده که آردای تیره رو باهاشون قاطی کنیم. لطفا چند کیلو زاج‌سفید و جوهر قند و مخلفات هم برامون بیارن تا نون با کیفیت بدیم دست خلق‌الله. با تشکر از مسئولان.

همین موقع یکی دیگر از نانوایان داد زد و گفت: واقعا مردم زیادی مته به خشخاش می‌گذارند. مثلا وقتی داریم سیگار می کشیم هِی غُر می‌زنن که آقا مواظب باش دیگه، خاکستر سیگارت افتاد تو نون. یعنی می‌خوام بگم مردم نیمه پر لیوان رو نمی‌بینن که براشون نون خشخاشی با کنجد فرد اعلا می‌پزم، چشمشون فقط خاکستر سیگارو می‌بینه. همین‌جا بود که یکی دیگر از نانواها داد زد: آقا این مردم واقعا اعصاب ندارن. مثلا همین چند روز پیش یکی از مشتری‌ها اومد و یه پاره‌آجر پرت‌کرد سمتم (نانوا اشاره کرد به پیشانی‌اش که باندپیچی شده) و گفت آقا این نون، چیه دادی دست ما همه‌اش خمیره. من از شما می‌پرسم آیا خمیر، برکت خدا نیست؟ آیا خمیر، قوت ندارد؟ خار دارد؟ شکم سیرکُن نیست انصافا؟ والا نود درصد خوشمزگی نون به همین خمیرشه. من که خودم خمیر خیلی دوست دارم. واقعا مردم پر توقع و عصبی شدن. از صبح تا شب، تو نون عرق می‌ریزم و حتا وقت نمی‌کنم دستامو بشورم، آخرش جواب زحمتامو با آجر می‌دن. (همین موقع بود که یکی از نانواها گفت: آجر نبود بابا، همون نون سنگکی رو پرت کرد که با خمیر اضافه پخته بودی).

نانوای دیگری هم از کوره دررفت و گفت: من مدت هاس ریزش مو دارم و موهامو توی نون می بینم ولی چون همیشه سرِ تنورم، وقت نمی‌کنم برم دکتر اما شما بدونین که واقعا آستانه تحمل مردم پایین اومده و حتا سریع‌تر از نونای ما، از کوره درمی‌رن. غرغرهایی شبیه اینکه آقا نونت بوی نا می‌ده، چرا شوره، چرا سوخته‌اس، چرا دستتو می‌زنی به پول بعد می‌زنی به نون و صدها غرولند دیگه باعث شده نون ما آجر بشه که خب این یکی از مشکلات بزرگ ماس و لازمه مسئولان به مشکلات ما رسیدگی کنن.

پایان پیام

کد خبر : 54473 ساعت خبر : 0:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54473
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات