نبار ای باران نبار

نبار ای باران نبار

پایگاه خبری گلونی، نسیم نوحه‌خوان: از وقتی که به یاد داریم و ذهن­ یاری می‌کند رودسر در نقشه ایران رأس نشین بوده است یعنی از قدیم‌الایام رودسر وجود داشته و دارد و از همان زمان­های دورهم بر همه روشن بوده است که رودسر دومین شهرستان باران­خیز کشور است.

حالا با این‌همه دانستن و آگاه بودن از وضعیت اقلیم این منطقه و اینکه هیچ‌گونه اقدام حفاظتی از جانب مسئولین انجام‌نشده است، چند ذهنیت را به وجود می­‌آورد.

نبار ای باران نبار

اول اینکه احتمالاً بافت شهری و ساختمانی در این شهر از قدیم وجود نداشته است و همین امسال ساخت‌وساز به اوج رسیده است و زمانی برای اقدامات حفاظتی و تجهیز کردن شهر پیدا نشده است. دوم اینکه تعریف باران‌خیز بودن در شمال کشور کلاً فرق دارد و بارندگی­‌هایی با میزان ۱۰۰میلی‌متر را شامل می‌شود و تا همین میزان شهر تجهیز شده است. سوم اینکه از لحظه شروع شدن بارندگی تازه اقدام به خدمت‌رسانی کرده‌اند، اما شاید چون بار اول بوده است که در این منطقه بارندگی صورت می‌گرفته، مسئولین دست‌وپایشان را گم‌کرده‌اند و نتوانسه‌اند کامل حق را به‌جا آورند. چهارم اینکه اگر شهر از قدیم وجود داشته و تعریف باران‌خیز بودن هم کاملاً صحیح بوده است و بودجه کافی هم به این شهرستان تعلق می‌گیرد. ناخودآگاه ظن آدمی به سمت و سویی دیگر می‌رود که مبادا مسئولین رودسر هم دلشان برای خودشان می‌سوخته و با کمال ادب و احترام برای خودشان نامه می‌نوشت و آن را امضا می‌کردند و با بودجه فضاهای خالی خود را پر می‌کردند و در وقت نماز ظهر هم دست جمعی برای نباریدن ۳۱۲ میلی‌متر باران دعا می‌کردند.

اما گویا این نذرونیازها هم افاقه نکرده و باران بارید و ۱۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد. حالا تمام چشم و امید مسئولین و مردم به تسهیلات و کمک­‌های بلاعوض است. اما اگر تسهیلاتی تعلق گرفت ای‌کاش فرد امینی پیدا شود که این بودجه را خودش دستی ببرد و به مردم و کشاورزان خسارت‌دیده بدهد و همان‌جا بین خودشان قضیه را مرامی و معرفتی حل‌وفصل کنند!

پایان پیام

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 55285 ساعت خبر : 2:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55285
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات