وضع بد گردشگری بروجرد+فیلم

وضع بد گردشگری بروجرد+فیلم

پایگاه خبری گلونی، مهرداد دهقانی: فضای مجازی پر است از اطلاعات غُلُوآمیز درباره جاذبه‌های گردشگری لرستان؛ درحالی‌که می‌توان گفت تقریبا هیچ‌کدام از دیدنی‌های این استان استانداردهای لازم را برای میزبانی ندارند. به‌قول یکی از متخصصان، «اینکه بدون زیرساخت، دم از اشتغال‌زایی با توریسم می‌زنند، بیشتر شبیه به شوخی است»؛ شوخی‌ای که اصلا خنده‌دار نیست.

وضع بد گردشگری بروجر

چندی پیش از وضعیت مرگ‌بار پل کابلی دره‌خزینه برایتان گفتم و این‌بار می‌خواهم شما را به بروجرد ببرم. این شهرستان ابنیه بسیار زیبایی دارد، اما آنقدر در حیطه‌ی گردشگری لرستان «بدکاری» شده است که بسیاری از خود لرستانی‌ها نیز از وجود این عمارت‌ها، مساجد و… در بروجرد بی‌خبر هستند.

شهریورماه ۱۳۹۶ با همراهی «فرهاد داودوندی» خبرنگار سرشناس بروجرد و «محمدمهدی گودرزی» کارشناس اداره گردشگری بروجرد و باستان‌شناس سری به چند جاذبه‌ی توریستی این شهر زدیم. بخشی از حواشی را می‌توانید در این ویدیو ببینید.

به‌زودی، از شرایط آثار شهرهای دیگر نیز برایتان می‌گوییم.

لغت توریسم (Tourism) از کلمه تور (‏Tour) به معنای گشتن اخذ شده که ریشه در لغت لاتین Tourns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش دارد که از یونانی به اسپانیا، فرانسه و در نهایت به انگلیس راه یافته است. در گذشته به گردشگران سیاح نیز گفته می‌شد که در اصل واژه‌ای عربی برگرفته از فعل سیاحت بوده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 55799 ساعت خبر : 3:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55799
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات