با چه ماشینی به کویر مرنجاب سفر کنیم

با چه ماشینی به کویر مرنجاب سفر کنیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اگر فکر می‌کنید که با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی می‌توانید یک مکان گردشگری برای فصل پاییز پیدا کنید سخت در اشتباه هستید. باید به شما بگوییم که اغلب سایت‌های اینترنتی نشانی درستی از مکان‌های گردشگری به شما نمی‌دهند و اطلاعات کامل را در اختیارتان قرار نمی‌گذارند.

نمونه‌اش همین کویر مرنجاب همین کویر که نزدیک تهران پایتخت ایران قرار دارد. همان که جاده‌اش از مسیر قدیمی قم به کاشان می‌گذرد.

جاده دسترسی به مرنجاب در نزدیکی کاشان است و وقتی راهش را به سمت آران و بیدگل جدا می‌کند کمی آسفالت است اما کمی بعد تبدیل به یک جاده عریض و سنگلاخی می‌شود.

شاید در کمتر سایت اینترنتی به شما گفته باشند که برای رسیدن به کویر مرنجاب باید ۴۰ کیلومتر گرد و غبار و تکان‌های سخت یک جاده سنگلاخی را تحمل کنید.

در بیشتر سایت‌های اینترنتی و کانال‌های کانال‌های تلگرام و اینستاگرام از این ۴۰ کیلومتر سنگلاخ چیزی گفته نمی‌شود و همین باعث می‌‌شود که سالانه بسیاری از آدم‌ها با ماشین‌های سواری راه کویر مرنجاب را در پیش بگیرند و دست از پا درازتر به خانه برگردند.

برای رفتن به مرنجاب بهترین راه این است که با تور به این کویر سفر کنید.

با چه ماشینی به کویر مرنجاب سفر کنیم

بهترین راه این است که یک ماشین مخصوص آفرود یعنی ماشینی که بتواند در یک جاده سنگلاخی تردد کنند همراه داشته باشید.

یادتان باشد که ماشین‌های شاسی بلند زیبا و خوشگل و عروسکی و جمع و جوری که در شهرها با آنها رانندگی می‌‌کنیم اصلا به درد رفتن به مرنجاب نمی‌خورند.

رفتن به کویر آنهم در فصل پاییز و زمستان پر از خاطره، سکوت، شن‌های روان و ستاره است. سفر به این کویر می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین خاطره‌های شما باشد به شرط اینکه بدون آگاهی و بدون بلد با آنجا سفر نکنید و بدانید که سفر بدون آگاهی و بدون تجهیزات ممکن است حتی به مرگ شما منجر شود.

نکته مهمی که برای سفر به کویر مرنجاب و هر کویر دیگری باید مدنظر قرار بدهید این است که برای لذت بردن از طبیعت باید کفش‌ها را از پا در بیاورید و قدم در طبیعت بگذارید و هرگز فکر و خیال آفرود کردن روی تپه‌های شنی را در سر خود نپرورانید. گروهی و خانوادگی به این منطقه طبیعی بروید و از سفرتان لذت ببرید.

پایان پیام

کد خبر : 57009 ساعت خبر : 4:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57009
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات