جشن ملی کتاب در شبکه چهار

جشن ملی کتاب در شبکه چهار

شبکه چهار سیما با ویژه‌برنامه «برگ ۲۴» روز کتاب و کتاب‌خوانی را جشن می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد رحیمی ـ تهیه‌کننده ویژه‌برنامه «برگ ۲۴» ـ گفت: شبکه چهار سیما هم‌زمان با ۲۴ آبان روز کتاب و کتاب‌خوانی، جشن بزرگی برای اهالی کتاب برگزار می‌کند که نخستین جشن ملی رسانه‌ای در حوزه کتاب به‌حساب می‌آید.

وی افزود: مارال دوستی، شاهین شرافتی، سعید بیابانکی و رشید کاکاوند اجرای این ویژه‌برنامه ۱۲ ساعته را که از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۲۲ از «موزه و کتابخانه ملک» پخش می‌شود بر عهده‌دارند.

رحیمی گفت: برای این ویژه‌برنامه یک پیش‌درآمد سه‌قسمتی در نظر گرفته‌ایم که از امشب پخش آن آغاز می‌شود و ما در این سه شب در بخش‌های ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای از مخاطبان نظرخواهی می‌کنیم. مارال دوستی در این سه قسمت بخش‌های ویژه‌برنامه را معرفی و از مخاطبان شبکه دانایی دعوت می‌کند تا با ارسال پیامک، در موارد مختلف از قبیل نام کتاب، نویسنده، ناشر و … در میان آثار معاصر (در سده‌ی اخیر)، اثر برتر را انتخاب کنند و هر فردی که بالاترین امتیاز را در نظرسنجی کسب کند به‌عنوان شرکت‌کننده منتخب مردمی در برنامه اصلی حضور یافته و معرفی و تقدیر خواهد شد.

جشن ملی کتاب در شبکه چهار

رحیمی که پیش‌ازاین تهیه‌کنندگی برنامه‌هایی همچون «کارنامه» و «کتاب ۴» را بر عهده داشته است افزود: ویژه‌برنامه زنده «برگ ۲۴» از بخش‌های مختلفی همچون: کتاب و کتاب‌خوانی، کودک و نوجوان، خانواده‌های کتابی، فضای مجازی کتابی، راویان دفاع مقدس، مروجین کتاب در سه حوزه ترجمه، دین و بین‌الملل تشکیل‌شده است که در هرکدام از این قسمت‌ها از میهمانان مرتبط با موضوع دعوت به عمل می‌آید.

وی دعوت از نویسندگان بزرگ و مطرح سال‌های اخیر و همچنین دعوت از بازیگران سینما و تلویزیون فعال در حوزه کتاب را ازجمله بخش‌های جذاب این جشن کتاب عنوان کرد و افزود: در خبرهای تکمیلی‌تر اسامی مهمانان برنامه عنوان خواهد شد.

تهیه‌کننده «برگ ۲۴» گفت: راه‌اندازی کمپینی برای حمایت از چاپ و ترویج کتاب برای نابینایان ازجمله بخش‌های اصلی برنامه است که با همکاری انجمن نابینایان کشور و خانه کتاب تلاش می‌کنیم تا در این بخش حمایت‌های مالی بیشتری از ناشران و نویسندگان فعال در این حوزه صورت پذیرد.

رحیمی در پایان گفت: «برگ ۲۴» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است و در ساخت این برنامه دو نفر از تهیه‌کنندگان و کارگردانان باسابقه سیما در حوزه کتاب آقایان محمود فاتحی و حسین پورصلعی من را یاری می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 57135 ساعت خبر : 5:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57135
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات