طبیعت و تاریخ لرستان نیازی به القاب دروغین ندارد

طبیعت و تاریخ لرستان نیازی به القاب دروغین ندارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی  چند روزی است که پس از انتشار چند یادداشت در گلونی مبنی بر بزرگنمایی‌های انجام شده نسبت به اماکن گردشگری و تاریخی لرستان در فضای مجازی، این بحث همچنان موافقان و محالفان را به خود مشغول کرده است.

در همین راستا ن. بهاروند، یکی از مخاطبان گلوَنی یادداشتی را برای ما ارسال کرده است که می‌‌توانید بخوانید:

مشکل لرستان از آنجا شروع شد که هر کس توانست یک صفحه درست بکند و برای گردشگری لرستان تبلیغ بکند. این افراد البته نیت خیر دارند اما متاسفانه سوادشان کافی نیست. یک روز یکی مردم را دعوت می کند به خوردن کباب بلوط در لرستان و اصلا نمی‌اندیشد که آیا قبل از باران پاییز در پهنه خشک زاگرس می‌شود آتش روشن کرد و فکر نمی‌کند آیا کباب کردن بذر بلوط درست است یا باید اجازه داد بلوط‌ها به صورت دانه‌زاد تکثیر بشوند. آیا اصلا فرق میان شاخه‌زاد و دانه‌زاد را می‌داند؟

طبیعت و تاریخ لرستان نیازی به القاب دروغین ندارد

یک روز یکی برمی‌دارد عکسی از سراب شَوا منتشر می‌کند و زیرش می‌نویسد ونیز ایران و فکر می‌کند اگر به این رود حقیر و کوچک و فصلی و در اغلب اوقات کثیف بگوید ونیز ایران گردشگران سراسر جهان را به خرم‌آباد می‌کشاند و اصلا فکر نمی‌کند اگر گردشگر به قصد دیدن ونیز به خرم‌آباد آمد و با یک جوی آب چند صدمتری پر از زباله مواجه شد با خودش چه فکر می‌کند؟

یک روز به دروغ می‌گویند کلماکره ششمین گنج بزرگ جهان است. یک روز به پل دره‌خزینه لقب بلندترین پل خاورمیانه را می‌دهند و یک بار به رصدخانه دانش‌آموزی و آماتور کاسین می‌گویند مجهزترین رصدخانه خاورمیانه! و به دریاچه کیو می‌گویند تنها دریاچه طبیعی داخل شهری کشور.

جمع کنید این بساط را. جذب گردشگر که با دروغ و لقب‌های دهان پر کن میسر نمی‌شود. باید اول از مسئولان مطالبه‌گری کرد بعد به مردم گفت به لرستان و خرم‌آباد بیایید. جالب اینجاست که وقتی نقد هم می‌شوند چاک دهان را بر روی گلونی باز می‌کنند و به این پایگاه خبری دقیق و مستند که باعث افتخار لرستان است تهمت می‌زنند.

اتفاقا خوب است که گلونی این بحث را باز کرده است تا مخاطبان گول این صفحه‌های ضدتوسعه را نخورند. برایم عجیب است که این آدم‌ها واقعا نمی‌فهمند یا خود را به نادانی زده‌اند. گلونی مطلبی درباره طبیعی نبودن دریاچه کیو منتشر کرد. طبیعی نبودن دریاچه نه آب دریاچه، اما برخی ادمین‌های پرادعای فضای مجازی حتی فرق میان چشمه و دریاچه را نمی‌دانند و بر گلونی می‌تازند که داری با آبروی ما بازی می‌کنی. عجیب است که کسی از نظر عقلی سالم باشد و ادعا کند دریاچه کیو طبیعی است. خیر، دریاچه کیو را ساخته‌اند و طبیعی نیست. به قول گلونی این را هر بچه‌ خرم‌آبادی می‌داند. واقعا جمع کنید این بساط را. این بساط بی‌سوادی را. این بساط دروغ‌پردازی را. بگذارید با راستی جذب گردشگر کنیم. طبیعت و تاریخ لرستان هیچ نیازی به این القاب دروغین ندارد.

پایان پیام

کد خبر : 56836 ساعت خبر : 9:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56836
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات